‌فرمانده انتظامی استان سمنان خبر داد؛

کشف بیش از ۴ هزار کیلوگرم مواد مخدر در استان سمنان

سردار عبدالله حسنی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون چهار هزار و ۳۴۹ کیلوگرم مواد مخدر در استان سمنان کشف شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، سردار عبدالله حسنی ‌فرمانده انتظامی استان سمنان در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان بابیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون مقدار چهار هزار و ۳۴۹ کیلوگرم مواد مخدر در استان کشف و ضبط شده است گفت: در این راستا یک هزار و سه نفر به همراه ۷۶ دستگاه وسیله‌ی نقلیه دستگیر و تحویل مقامات قضائی شده‌اند.

او با اشاره به اینکه طی سال گذشته ۵۶ باند فعال مواد مخدر در سطح استان شناسایی و دستگیر شدند گفت: از این تعداد شش باند آن‌ها مسلحانه بوده که در این راستا چهار نفر از اشرار به هلاکت رسیدند.

سردار حسنی با اشاره به کشف تعداد سه قبضه سلاح کلاشینکف، ۱۱ تیغه خشاب و ۲۳۹ تیر جنگی در این عملیات بیان کرد: طی یک سال گذشته پلیس استان سمنان کشفیات قابل‌توجهی در بیش از ۱۲ نوع مواد مخدر و افیونی داشته‌اند.

فرمانده انتظامی استان سمنان بابیان اینکه در این مدت ۱۲ هزار و ۳۶۳ کیلو و ۶۷۰ گرم مواد مخدر در زمینه‌های مختلف کشف و ضبط‌شده است اضافه کرد: این آمار نسبت به مدت مشابه سال ۹۷ از ۳۹ درصد رشد برخوردار بود.

او با تأکید بر اینکه سه هزار و ۷۸۴ نفر طی سال ۹۸ در ارتباط با مواد مخدر در استان سمنان دستگیر شدند تصریح کرد: ۱۴۱ دستگاه حامل مواد مخدر نیز در این مدت کشف شد که از این تعداد ۱۱۶ خودرو و ۲۵ دستگاه موتورسیکلت بوده است.

سردار حسنی بابیان اینکه در این مدت ۱۶ باند مواد مخدر در استان شناسایی و منهدم شده‌اند افزود: تعداد سه باند آن به حمل و توزیع مواد مخدر به‌صورت مسلحانه اقدام کردند.

فرمانده انتظامی استان سمنان تأکید کرد: برای انهدام تنها یک باند مواد مخدر که در طی سه مرحله یک هزار و ۵۰۰ کیلوگرم مواد مخدر از آنان کشف و ضبط شد، ۱۲ گروه خودرویی به مدت دو هفته در کویر دامغان و شاهرود حضور داشتند.

او با اشاره به اجرای برنامه‌های پاک‌سازی محله محور توسط نیروی انتظامی بیان کرد: در سال جاری با انجام ۵۵۷ اقدام محله محور، یک هزار و ۸۷۳ کیلوگرم مواد مخدر به همین واسطه کشف و ضبط‌شده است.

سردار حسنی از کشف و انهدام ۱۰ هزار و ۵۹۸ بوته خشخاش و شاهدانه خبر داد و گفت: شناسایی و برخورد با عناصر اصلی ورود و توزیع روان‌گردان‌ها، شناسایی با عناصر منطقه‌ای، ملی و بین‌المللی قاچاق مواد مخدر، شناسایی و برخورد با کاروان‌های مسلح قاچاق مواد مخدر از اولویت‌های اصلی نیروی انتظامی در مبارزه با مواد مخدر است.

فرمانده انتظامی استان سمنان گفت: استقرار یگان تکاور نیروی انتظامی با توان بالا و قدرت فراوان و نیز استقرار یگان پهبادی باقابلیت اقدامات عملیاتی در سطح استان سمنان از توانمندی‌های خاص و برجستگی نیروی انتظامی استان در سطح کشور است.

انتهای پیام / ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.