رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان:

۲۱۳ پلاک از اراضی استان کردستان رفع تداخل شد

سپری گفت:تاکنون تعداد ۲۱۳ پلاک از اراضی استان کردستان با مساحت ۲۹۷ هزارو ۴۱۴ هکتار رفع تداخل شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،محمد فرید سپری رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان در جلسه کمیسیون رفع تداخلات اراضی استان کردستان با تاکید بر جدیت مجموعه جهاد کشاورزی و اعضای کمیسیون در تسریع روند رفع تداخل اراضی استان گفت: در راستای اجرای ماده ۵۴ قانون رفع موانع تولید و ارتقاینظام مالی دولت تاکنون تعداد ۲۱۳ پلاک از اراضی استان کردستان با مساحت ۲۹۷ هزارو ۴۱۴ هکتار رفع تداخل شده است.

او افزود:در طول این مدت ۱۵۵ هزار و ۲۰۷ هکتار از مساحت پلاک‌های رفع تداخل شده به عنوان اراضی ملی تثبیت شده و ۱۲۰ هزار و ۸۰۵ هکتار نیز به عنوان اراضی غیر ملی تشخیص و تثبیت شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان ادامه داد؛ مساحت اراضی رفع تداخل شده و تغییر نوعییت داده شده از ملی به غیر ملی در سطح استان ۵۲ هزارو ۶۱ هکتار بوده است.

سپری اضافه کرد: یک هزارو ۲۳۱ هکتار از این اراضی نیز از غیر ملی به ملی تغییر نوعیت داده شده است که تا اکنون ۱۶۶ پلاک رفع تداخل شده، به دستگاه‌های مربوطه ابلاغ شده است.

او خاطر نشان کرد: باید اعضای کمیسیون و بالاخص دبیرخانه کمیسیون رفع تداخل اراضی راهکار‌ها و پیشنهاد‌هایی عملی برای تسریع در روند اجرای رفع تداخل اراضی به کمیسیون ارائه دهند و همکاران مجموعه با جدیت و پشتکار بیشتری در این راستا فعالیت کنند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان یاد آور شد، بر نامه ابلاغی وزارت جهاد کشاورزی برای سال جاری، رفع تداخل ۳۰۰ هزار هکتار از اراضی استان است که با روند پیش رو این مهم غیر قابل انجام است.

سپری با بیان اینکه فرایند رفع تداخل اراضی استان در شهرستان‌های کامیاران، سروآباد و بیجار در طول سه ماه گذشته قابل قبول بوده تاکید کرد؛ باید اعضای کمیسیون رفع تداخل اراضی در تمام شهرستان‌های استان با پشتکار و جدییت بیشتری این فرایند را پیش ببرند تا برنامه ابلاغی تحقق پیدا کند.

او ضمن تاکید بر سرعت بخشیدن درفرایند رفع تداخل اراضی بر دقت و حساسیت موضوع هم تاکید کرد و افزود: باید کارشناسان و اعضای کارگروه‌ها به نحوی عمل کنند که نه حقی از بهره برداران ضایع شود و نه منابع ملی به ناحق به فرد یا اشخاصی واگذار شود.

سپری یاد اور شد مجموعه جهاد کشاورزی همواره از پاکترین و سالم‌ترین دستگاه‌های دولتی در استان بوده که ضمن اعتماد به همکاران مجموعه باید بحث نظارت بر اجرای امورات رفع تداخل کماکان و به خوبی انجام شود.

گفتنی است؛ در این جلسه ۴ پلاک استان کردستان در شهرستان‌های بیجار، کامیاران و سروآباد بررسی و رفع تداخل شد.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.