ثبت ۲۸ مورد جدید ابتلا به کرونا ویروس در استان زنجان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان گفت: در ۲۴ ساعت گذشته ۲۸ نفر به آمار مبتلایان به کرونا ویروس بستری شده در استان زنجان افزوده شده است.

 کرونا ویروس به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، قزلباش رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با بیان اینکه از ظهر دیروز تا کنون  ۲۸ نفر به آمار مبتلایان به کرونا ویروس بستری شده در استان زنجان افزوده شده است گفت: براین اساس در مجموع تاکنون تست کرونای هزارو ۵۶۸ نفر در استان براساس یافته‌های آزمایشگاهی مثبت اعلام شده است.

او افزود: دراستان زنجان تاکنون  بیش از ۴۴۸ نفر به علت ابتلا به ویروس کرونا درمراکز درمانی بستری هستند.

قزلباش با بیان اینکه از مجموع بیماران مبتلا به این ویروس هم تا به امروز هزارو  ۲۹۸ نفر با بهبودی کامل از بیمارستان ترخیص شده اند اظهار کرد: متاسفانه تاکنون ۱۷۴  نفر هم به علت ابتلا به این ویروس دراستان زنجان جان خود را از دست داده اند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان گفت: در صورت تداوم روند کنونی، شمار بستری‌های کرونایی این استان به ۱۲۰ نفر در روز خواهد رسید.
 
همچنین رییس نظام پرستاری زنجان  گفت: هم اکنون ۲ هزارو ۸۰۰ نفر پرستار در مراکز درمانی استان زنجان فعالیت می‌کنند که این تعداد پرسنل از چهار ماه گذشته جانانه و مجاهدانه به امر خدمات رسانی در شرایط کرونایی مشغول هستند.

اسکندری افزود: تاکنون حدود ۱۰۰ نفر از پرسنل پرستاری استان گرفتار بیماری کرونا شده‌اند که تعدادی پس از بهبودی به محل کار خود برگشته اند، اما ۵۰ درصد آنان در منازل بسر می‌برند.
 
انتهای پیام/ر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.