اتهام‌زنی وزیر خارجه امارات علیه ایران

وزیر خارجه امارات در دیدار با نماینده دولت آمریکا، با اتهام‌زنی بی‌اساس علیه کشورمان مداخله ادعایی ایران در امور کشور‌های عربی را محکوم کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شارجه نیوز، شیخ عبدالله بن زاید آل نهیان، وزیر خارجه امارات روز یکشنبه در دیدار با نماینده ویژه دولت آمریکا در امور ایران، به اتهام‌زنی علیه تهران پرداخت.

وزیر خارجه امارات و برایان هوک همچنین به بحث و رایزنی درباره مسائل منطقه‌ای و راهکار‌های بهبود همکاری‌های دو جانبه پرداختند. شیخ عبدالله بن زاید آل نهیان در این دیدار مدعی تهدیدات از سمت ایران شد و بر تلاش‌های مشترک میان ابوظبی و واشنگتن برای ایجاد ثبات و امنیت در منطقه خاورمیانه تاکید کرد.

شیخ عبدالله بن زاید آل نهیان همچنین با محکوم کردن مداخله ادعایی ایران و هم پیمانانش در امور کشور‌های عربی بر علاقه ابوظبی بر تعمیق همکاری‌ها با واشنگتن در زمینه‌های مختلف تاکید کرد. وی مدعی شد امارات و آمریکا برای ایجاد جوامع صلح آمیزتر متعهد به شکست انواع افراط‌گرایی هستند.

برایان هوک نیز در سفر به ابوظبی با تکرار ادعا‌های پیشین مقامات آمریکا، مدعی شد تحریم‌های تسلیحاتی سازمان ملل علیه ایران باید به قوت خود باقی بماند تا از تبدیل این کشور به نمایندگی تسلیحاتی رژیم‌های سرکش و نهاد‌های تروریستی در سراسر جهان جلوگیری شود.

ادعا‌های وزیر خارجه امارات و نماینده ویژه دولت آمریکا علیه ایران در حالی مطرح می‌شود، که دو کشور در چارچوب ائتلافی متجاوز غربی-عربی، یمن را سال‌هاست درگیر جنگی خون‌بار کرده اند که حاصلی جز قحطی و مرگ برای مردم این کشور نداشته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار