مرحله سوم پرورش ماهیان خاویاری در سراجه به بهره برداری رسید

مرحله سوم پرورش ماهیان خاویاری موقوفه علی آباد سراجه آستان حضرت معصومه (س) به بهره برداری رسید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم،مرحله سوم پرورش ماهیان خاویاری موقوفه علی آباد سراجه آستان حضرت معصومه (س) به بهره برداری رسید.

این مجتمع پرورش ماهیان خاویاری که با پنج هزار متر مربع مساحت در چهار فاز تقسیم بندی شده است که ظرفیت پرورش بیش از سه هزار قطعه ماهی خاویاری را دارد.

اسلام پناه مدیر عامل مدرسه فرهنگی اقتصادی زائر کریمه گفت: برای تکمیل و راه اندازی این مجموعه تاکنون یکصد میلیارد ریال هزینه شده است که ظرفیت بهره برداری یک تن خاویار و بیست تن گوشت ماهی خاویاری را در سال دارد.

او ادامه داد:مرحله چهارم این مجتمع در حال حاضر هشتاددرصد پیشرفت فیزیکی دارد و پیش بینی می‌شود در ایام دهه فجر امسال به بهره برداری برسد.

عبدالحی معاون توسعه آبزی پروری سازمان شیلات ایران هم با بیان اینکه کشور ما در آخرین ارزیابی‌ها رتبه چهارم در تولید ماهیان خاویاری را دارد افزود: توسعه آبزی پروری در چند سال گذشته در دستور کار قرار گرفته است که در سال گذشته حدود ده تن خاویار پرورشی در کشور تولید شده است.

او گفت: در حال حاضر ۱۳۰ مزرعه پرورش ماهی خاویاری در ۲۱ استان کشور فعال هستند که باید تا پایان برنامه ششم توسعه میزان تولید خاویار به ۱۰۰ تن و گوشت ماهی خاویاری به ۱۰ هزار تن در سال برسد.

عبدالحی افزود: در سال گذشته حدود ۲ تن خاویار به ارزش تقریبی ۳ میلیون دلار به خارج از کشور صادر شده است.

پورمیدانی مدیر کل جهاد کشاورزی استان هم با اشاره به ظرفیت مناسب استان برای پرورش ماهیان خاویاری گفت: سال گذشته بیش از ۱۵۰ کیلوگرم خاویار در استان تولید و صادر شده است.

آیت الله سعیدی تولیت آستان کریمه اهل بیت در آیین بهره برداری از این طرح اجرای برنامه‌های عام المنفعه و همگام با پیشرفت اقتصادی کشور را از برنامه‌های این آستان برشمرد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار