آیا با تصویب طرح سپاس مصرف آب مدیریت می‌شود؟

فرماندار شهرستان بافق گفت: طرح سپاس برای استفاده مناسب و صرفه جویی از منابع آبی در بافق تصویب شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، محمد علی شاه حسینی فرماندار شهرستان بافق در حاشیه جلسه شورای حفاظت از آب، گفت: در این جلسه طرح سپاس برای استفاده مناسب از منابع آبی در بخش صنعت و صرفه جویی آب در بخش شرب و بهداشت، به تصویب رسید.

او تصریح کرد: در این طرح بازگشت و چرخش آب در بخش صنعت و مدیریت آب هنگام خاموشی چاه‌های کشاورزی در فصل زمستان مطرح شده است.

شاه حسینی با اشاره به اینکه شهرستان بافق با مشکل کمبود منابع آبی مواجه است، افزود: در این شهرستان هفت هزار هکتار از اراضی زراعی زیر کشت است که از طریق ۱۳۱ حلقه چاه کشاورزی و ۱۳۵ رشته و چشمه قنات آبیاری می‌شود.

فرماندار بافق بیان کرد: در شهر بافق بیش از ۱۵هزار کیلومتر مربع وسعت برای ایجاد فضای سبز موجود است که از این وسعت حدود ۵۰کیلومتر آن به صورت فضای سبز است.

او در رابطه با وضعیت مصرف آب، گفت: در بخش کشاورزی ۸۰درصد مصرف آب و باقی مصرف در بخش شرب، خدمات و صنعت است.

شاه حسینی بیان کرد: سالانه تقریبا به صورت میانگین ده درصد افت منابع آبی و کم شدن حجم مخازن آب را شاهد هستیم.

فرماندار باتوجه به گلایه‌های کشاورزان در رابطه با توزیع ناعادلانه آب گفت: در حال تلاش برای حل این مشکل هستیم و به همین منظور مصوباتی از جمله کشاورزی دانش بنیان، استفاده مناسب از آب، احداث مجتمع‌های گل خانه‌ای و جلوگیری از حفر چاه‌های غیرمجاز و یا استفاده بیش از حد از چاه‌ها است.

او گفت: برای حمایت از کشاورزانی که کشت سنتی را تبدیل به کشاورزی دانش بنیان کرده اند و فعال در حوزه آبیاری تحت فشار، ایزولاسیون انهار و آبیاری قطره‌ای باشند، تسهیلات وام بلاعوض در نظر گرفته شده است که در سال گذشته بیش از ۵۰ درصد و سال جاری بیش از ۸۵ درصد از این تسهیلات پرداخت شد.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار