نرم‌افزار هوشمند تحلیل تصاویر سونی ساخته می‌شود

شرکت سونی قصد دارد با ارائه یک سرویس هوشمند، داده‌های دریافتی دوربین‌ها را تجزیه و تحلیل کند.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، قرار است تجارت سنسور تصاویر شرکت سونی، فناوری جدیدی باشد که می‌تواند موفقیت این مجموعه را گسترش دهد و دست سونی را در عرضه قطعات گوشی بازتر بگذارد. به دنبال این مسئله شرکت سونی قصد دارد نرم‌افزاری را توسعه دهد که می‌تواند با قدرت ارائه شده توسط سنسور، داده‌های دریافتی را تجزیه و تحلیل کند.

تغییر تراشه‌های پردازنده قدرتمند به پلتفرمی که بتواند نرم افزار‌ها را در خود جای دهد و چیزی مانند سرویس "پلی استیشن پلاس" شود، کار دشواری است. این فناوری که در حال حاضر ده میلیون دلار ارزش دارد، تماماً بر پایه سخت افزار‌ها ساخته شده است.

شرکت سونی سعی دارد با به عمل رساندن چنین اقداماتی ضرر‌هایی که در دنیای گوشی‌سازی متقبل شد را جبران و سال‌های سخت خود را فراموش کند. رئیس و مسئول پروژه نرم افزار‌های سنسور تصاویر، هیدکی سوممیا، در صحبت‌های اخیر خود اظهار داشت: "ما جایگاه محکمی در بازار کسب‌وکار مربوط به سنسور تصاویر داریم و این یک میانبر برای رسیدن به اهدافی مانند سنسور داده‌های تصاویر است".

سنسور شرکت سونی


بیشتر بخوانید


مشخصات سنسورهای سونی

آن طور که مشخص است، تجزیه و تحلیل داده‌های این چنینی توسط هوش‌های مصنوعی صورت خواهد گرفت. وی همچنین در ادامه گفت: "چنین فناوری می‌تواند خیلی سریع‌تر از سنسور‌های عادی سخت‌افزاری رشد کند و در مجموع نرم افزار‌ها معمولاً با استقبال بهتری مواجه می‌شوند". شرکت سونی در حال حاضر نمونه اولیه از فناوری خود را تولید کرده که اعتقاد دارد اولین سنسور‌های تصویری هستند که به هوش مصنوعی تجهیز شده‌اند.

این سنسور‌ها می‌توانند در دوربین‌های مداربسته نصب شوند و فعالیت کارمندان را تحت نظر نگه دارند تا افراد ایمنی فردی لازم را رعایت کنند. این فناوری بدون نیاز به دست زدن به دوربین‌ها می‌تواند نصب شود و هیچ تعمیرات سخت‌افزاری نیاز ندارد. سونی امیدوار است با انتشار این نرم‌افزار مشتریان اشتراک ماهانه سرویس این مجموعه را خریداری کنند و به این طریق کسب ‌درآمد کند.

روش درآمدزایی این نرم‌افزار مانند بازی‌های سرویس اشتراکی پلاس خواهد بود که ماهانه تمدید می‌شود. گفتنی است؛ سونی همچنان زمان مشخصی برای ارائه سرویس جدید خود اعلام نکرده، اما به گفته هیدکی سوممیا شرکت‌ها، کارخانه‌ها و فروشگاه‌ها از حالا سفارش‌های خود برای خرید این سیستم را ثبت کرده‌اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار