پرداخت ۳۲ میلیارد تومان تسهیلات به واحد‌های تولیدی در کردستان

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت:۳۲ میلیارد تومان تسهیلات از محل تبصره ۱٨ به واحد‌های تولیدی استان کردستان پرداخت شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،محمد دره وزمی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کردستان در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان کردستان گفت: گفت: ۵۲ درصد واحد‌های تولیدی مستقر در کردستان جزو واحد‌های خرد با اشتغال زیر ۱۰ نفر است.

او افزود: در کل کشور نیز واحد‌های خرد حدود ۵۰ درصد واحد‌های تولیدی را تشکیل می‌دهند که این واحد‌ها خیلی زود تحت تاثیر بحران‌های اقتصادی قرار می‌گیرند که باید به آن‌ها کمک شود.

دره وزمی بیان کرد: در استان چند واحد تولیدی بزرگ داریم که مشکل خاصی ندارند و توانسته اند تا حدی خود را با شراط جدید اقتصادی وفق دهند.

او بااشاره به اینکه  ازقبل ۱۵۰ واحد صنعتی راکد در استان داشتیم و بحران کرونا واحد‌های دیگری را نیز دچار رکود کرد، گفت: در تلاش هستیم تا با رایزنی با بانک‌ها و حل برخی مشکلات دیگر این واحد‌ها را به چرخه تولید برگردانیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کردستان از بانک‌ها درخواست کرد در صورت امکان تسهیلات سر رسیده شده را بعد از دریافت سود تسهیلات مجددا تمدید کنند تا خللی در فعالیت واحد‌های تولیدی ایجاد نشود.

دره وزمی در ادامه با انتقاد از عملکرد بانک‌ها در پرداخت تسهیلات تبصره ۱٨ به واحد‌های تولیدی استان گفت: تاکنون ۳۲ میلیارد تومان از محل تبصره ۱٨ به واحد‌ها پرداخت شده که به هیچ وجه رضایت بخش نیست.

او اظهار کرد: سهمیه استان از تبصره ۱٨ که باید پرداخت می‌شد ۲۰۹ میلیارد تومان بود و ما نیز در این راستا ۷۷ طرح به ارزش ۲۵۰ میلیارد تومان به بانک‌ها معرفی کردیم که تعداد کمی از آن‌ها پرداخت شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کردستان اضافه کرد: اگر تا پایان تیرماه این تسهیلات جذب نشود شناور و به دیگر استان‌های متقاضی داده خواهد شد.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.