گاردین منتشر کرد:

راهنمای انتخاب مجدد ترامپ در ۲۵ مرحله ساده

روزنامه انگلیسی با اشاره به دروغ‌ها و اظهارات تفرفه‌افکنانه رئیس‌جمهور آمریکا، فهرستی از اقداماتی که او برای انتخاب مجدد انجام می‌دهد، منتشر کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، رابرت رایش، وزیر کار سابق آمریکا‏‏، نویسنده‏، استاد سیاست عمومی در دانشگاه کالیفرنیا در برکلی که در حال حاضر ستون‌نویس روزنامه گاردین است در مقاله‌ای در این روزنامه با عنوان «دفترچه راهنمای انتخاب مجدد دونالد ترامپ: ۲۵ روشی که ترامپ دروغ می‌گوید، فریب می‌دهد و از قدرت سوء استفاده می‌کند» نوشت: دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا هر کاری را برای انتخاب مجدد خود انجام می‌دهد. مخالفان او محدود هستند، زیرا آن‌ها به دموکراسی اعتقاد دارند. ترامپ هیچ محدودیتی ندارد، زیرا او اعتقادی ندارد.

ترامپ آزرده خاطر شده است، زیرا نتایج نظرسنجی‌ها به نفع بایدن (جو بایدن رقیب انتخاباتی ترامپ) است، اما کارشناسان نسبت به خطر ترفند‌های کثیف هشدار می‌دهند.

در اینجا دفترچه راهنمای انتخاب مجدد ترامپ در ۲۵ مرحله ساده آورده شده است:

۱) بالاتر از قانون خود را اعلام کردن.
۲) استفاده از هراس افکنی نژادپرستی. خواستار برقراری «قانون و نظم» شدن و توصیف معترضان به عنوان «اراذل و اوباش»، «سطح پایین» و «آشوبگر و غارتگر». توصیف کردن کووید-۱۹ (ویروس کرونا) به عنوان «Kung-flu» (کونگ فو آنفلوآنزا) و بازنشر دادن پست‌های سفیدپوستان نژادپرست در توئیتر. همچنین استفاده از نماد مرتبط با نازی‌ها در تبلیغات انتخاباتی خود.
۳) انتصاب دادستان کلی که بیشتر از آمریکا به شخص شما وفادار باشد و سیاسی کردن وزارت دادگستری بطوری که نسبت به وفاداران شما مدارا و با دشمنان شما سخت گیری کنند. کاهش مجازات حبس برای یک رفیق که محکوم به دروغ گفتن و نقض ادای سوگند شده است. دستور تحقیقات دادن از صنایعی که دوست ندارید.
۴) برکناری وکلای آمریکایی که در حال تحقیق در مورد شما هستند.
۵) برکناری بازرسان عمومی مستقل که به دنبال آنچه شما انجام داده اید هستند. له کردن هر فاش کننده‌ای که پیدا کردید.
۶) نادیده گرفتن و خوار شمردن جامعه اطلاعاتی. انتصاب یک مدیر اطلاعات ملی که بیشتر از آمریکا به شما وفادارتر است. تقاضا از رئیس اف بی‌آی که به شما وفادار باشد.
۷) گماردن قضاتی در دادگاه‌های فدرال که به شما نسبت به قانون اساسی وفادارتر باشند.
۸) سیاسی کردن وزارت دفاع بطوری که ژنرال‌ها از هر آنچه شما دستور می‌دهید حمایت کنند. از آن‌ها به عنوان «ژنرال‌های من» یاد کردن. به آن‌ها کمک کردن تا معترضان را پاکسازی کنند. به ارتش دستور دادن برای زیر نظر گرفتن معترضان. گفتن به فرمانداران برای آوردن ارتش جهت متوقف کردن معترضان.
۹) حزب خود را از هر کسی که نسبت به شما وفادار نباشد پالایش کنید و آن را به یک فرقه بی روح، بدون مغز تبدیل کنید.
۱۰) خلاص شدن از تجربه و تخصص انباشته شده در دولت. تحقیر خدمتکاران عمومی. در منگنه گذاشتن وزارت امور خارجه، وزارت دادگستری، بهداشت و خدمات انسانی و بهداشت عمومی.
۱۱) اهدای وام‌های با وثیقه، معافیت مالیاتی، یارانه‌ها، قرارداد‌های دولتی، بازپرداخت‌های نظارتی و شغل‌های دلچسب به کمک‌کنندگان و دوستان صمیمی. دادن مسئولیت به لابی‌های خود در آژانس‌های شما. توزیع ۵۰۰ میلیارد دلار به عنوان کمک همه گیری (ویروس کرونا) به شرکت‌ها بصورت مخفیانه و بدون هیچ گونه نظارتی.
۱۲) نازپروده کردن دیکتاتورها. انتقاد نکردن از نقض حقوق بشر آنها. خودداری از همکاری با رهبران سایر دموکراسی ها. خروج از معاهدات بین‌المللی.
۱۳) کسی را قربانی کردن. شیطنت نسبت به مهاجران و بستن پناهجویان در مرز حتی اگر آن‌ها کودک باشند. گذاشتن یک ناسیونالیست سفیدپوست به عنوان مسئول سیاست مهاجرت. سرزنش کردن مسلمانان، مکزیکی‌ها و چینی‌ها.
۱۴) نفی و به سخره گرفتن همه منتقدان. مخالفان را زباله انسانی توصیف کردن. حمله به رسانه‌ها به عنوان ناشران «اخبار جعلی» و «دشمنان مردم».
۱۵) به یادآوردن توطئه‌هایی که پیش از این از سوی مخالفان شما در آخرین انتخابات انجام گرفته است. متهم کردن سلف خود به «خیانت» بدون هیچ مدرکی.
۱۶) کم‌اهمیت دانستن تهدید‌های واقعی برای ملت، مانند همه‌گیری که به سرعت در حال گسترش است. دروغ گفتن درباره شکست شما برای مقابله با آن. مانع فعالیت کارشناسان بهداشت عمومی شدن. از مردم بخواهید که حتی به دلیل بدتر شدن همه گیر در مناطقی از کشور، به کار خود برگردند.
۱۷) هواداران مسلح را ترغیب کنید تا ایالت‌ها را از مقامات منتخبی که مخالف شما هستند، آزاد کنند.
۱۸) رشوه دادن به ملت‌های دیگر تا در مورد حریف انتخاباتی خود تحقیق کند و سیلی از دروغ در رسانه‌های اجتماعی راه بیاندازد.
۱۹) استفاده از دستگاه‌های تبلیغاتی راستگرا مانند فاکس نیوز برای پر کردن کشور با دروغ‌های خود. حصول اطمینان از اینکه که مدیر اجرایی ورشکسته فیس بوک به شما این امکان را می‌دهد که دروغ خود را در بزرگترین دستگاه رسانه‌ای جهان پخش کنید.
۲۰) سرکوب آرای افرادی که احتمالاً علیه شما رأی می‌دهند. ارعاب رای‌دهندگان از رنگین‌پوست بودن. فرمانداران جمهوری‌خواه را ترغیب کنید تا لیست‌های رای‌دهندگان را پاکسازی کنند، شناسنامه رأی دهندگان را بخواهند و محل‌های رای‌گیری را ببندند.
۲۱) به دنبال جلوگیری از رأی گیری پستی بودن در هنگام همه گیری کرونا. بدون داشتن مدرک ادعای اینکه آن‌ها باعث تقلب در انتخابات خواهند شد. تهدید به بستن خدمات پستی آمریکا.
۲۲) وادار کردن ولادیمیر پوتین به هک و نفوذ در دستگاه‌های انتخاباتی آمریکا همانطور که در سال ۲۰۱۶ انجام داد، اما اکنون می‌تواند با تجربه و ظرافت بیشتری انجام دهد. به او قول دادن که در عوض، آمریکا و همچنین ناتو را بیشتر بی ثبات خواهید کرد. بگذارید حتی او برای کشتن سربازان آمریکایی در افغانستان پاداش نیز بدهد.
۲۳) اگر هنوز به نظر می‌رسد که در قدرت نمی‌مانید و رای نمی‌آورید، سعی کنید انتخابات را به تعویق بیندازید.
۲۴) اگر به رغم همه اینها‏، رای نیاوردید از ترک منصب خود خودداری کنید. در انتخابات رقابت کنید، ادعای کلاهبرداری گسترده کنید و بگویید این یک توطئه است، فرقه خود را از یک حزب سیاسی انتخاب کنید تا از دروغ‌های شما حمایت کند از دستگاه تبلیغاتی خود برای تکرار آن‌ها بکار گیرید و وزارت دادگستری خود را برای حمایت از خود فرا بخوانید و قاضی‌ها و دادرس‌های خود را داشته باشید تا شما را تایید کنند، ژنرال‌های خود را مجبور به سرکوب هرگونه شورش‌های بعدی کنید.
۲۵) پیروزی را اعلام کنید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار