اختلافات حل‌نشده تل‌آویو و واشنگتن برای اجرای طرح الحاق؛

اسرائیل فعلا طرح الحاق کرانه باختری را اجرا نمی‌کند

منابع آگاه آمریکایی از تعویق اجرای طرح اشغالگرانه رژیم صهیونیستی برای الحاق کرانه باختری خبر می‌دهند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، منابع آگاه آمریکایی به رسانه صهیونیستی جروزالم پست اعلام کردند رژیم صهیونیستی این هفته برای اجرای طرح الحاق کرانه باختری و گسترش نفوذ خود در این منطقه اقدامی انجام نخواهد داد.

منابع آگاه آمریکایی اعلام کردند توافق صورت گرفته میان احزاب لیکود و آبی و سفید به نخست وزیر رژیم صهیونیستی اجازه می‌دهد تا تحولات مربوط به کرانه باختری را روز چهارشنبه، اول ژوئیه اجرایی کند، اما این اقدامات هنوز به تائید آمریکا نرسیده و تا زمان مورد نظر تل‌آویو آماده نخواهد شد.

بنا به گزارش جروزالم پست، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی روز چهارشنبه تنها به ارائه بیانیه‌ای در خصوص طرح الحاق بسنده خواهد کرد.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی و بنی گانتس، وزیر جنگ این رژیم بامداد دوشنبه جلسه‌ای را با حضور آوی برکوویتز، نماینده ویژه دولت آمریکا در خاورمیانه برگزار کردند و به رایزنی در خصوص آخرین تحولات مربوط به طرح الحاق پرداختند.

بنا به برنامه‌ای که پیشتر از سوی نخست وزیر رژیم صهیونیستی اعلام شد، قرار بود طرح الحاق کرانه باختری در اول ژوئیه اجرایی شود. با این حال به نظر می‌رسد تل‌آویو و واشنگتن برای اجرای طرح تجاوزکارانه خود اختلافات حل نشده‌ای دارند.

روز گذشته نیز یوسی کوهن، رئیس سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی مدعی اجرایی شدن طرح الحاق کرانه باختری طی ماه‌های آتی شد. یوسی کوهن در گفتگو با رادیو اسرائیل مدعی شد طرح تحمیل حاکمیت رژیم صهیونیستی بر بخش‌هایی از کرانه باختری و رود اردن ظرف دو یا سه ماه آینده عملی می‌شود.

طبق طرحی که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا موسوم به «معامله قرن» اعلام کرده است ۳۰ درصد از اراضی کرانه باختری و غور اردن به اراضی اشغالی ملحق می‌شوند. بر این اساس کرانه باختری، مرزی با رود اردن و بحر المیت نخواهد داشت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار