مدیر کل ورزش و جوانان اردبیل:

۷۰ خانه ورزش روستایی در استان اردبیل تجهیز می‌شود

مدیرکل ورزش و جوانان استان اردبیل گفت: در سال ۹۹ نزدیک به ۷۰ خانه ورزش روستایی در استان اردبیل تجهیز خواهد شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، سجاد انوشیروانی، مدیر کل ورزش و جوانان استان اردبیل در جلسه اعضای هیات رئیسه هیات روستایی، عشایری و بازی‌های بومی و محلی استان با بیان اینکه امسال ۵۰ تا ۷۰ خانه ورزشی روستایی استان را تجهیز می‌کنیم گفت: تجهیز خانه‌های ورزشی روستایی و احیای این خانه‌ها در روستا‌ها را به جد پیگیر هستیم چرا که این خانه‌ها به عنوان پایگاه ورزشی روستایی و عشایری در روستا‌ها هستند.

او افزود: بعد از فروکش کردن ویروس کرونا جشنواره‌های روستایی و عشایری را در مناطق مختلف استان به صورت ویژه و جدی برگزار خواهیم کرد.

مدیر کل ورزش و جوانان استان اردبیل بیان کرد: هیئت بازی‌های بومی محلی باید نسبت به توسعه ورزش در مناطق کم برخوردار و روستا‌ها هم در حوزه همگانی و هم در حوزه قهرمانی اقدامات لازم را انجام دهد.

انوشیروانی تصریح کرد: پتانسیل‌های بسیاری در روستا‌ها وجود دارد که باید به درستی شناسایی و پرورش داده شود و ما باید در همه مناطق استان در راستای احیای بازی‌های بومی محلی و ورزش قهرمانی گام برداریم.

او ادامه داد: نباید بگذاریم بازی‌های بومی محلی به فراموشی سپرده شوند و باید بستر‌های مناسب را برای همگانی کردن بازی‌های بومی محلی هر منطقه انجام دهیم و در این زمینه می‌توان از پتانسیل دهیاری‌های روستا‌ها در احیای این ورزش در روستا و بخش‌ها استفاده کنیم.

مدیر کل ورزش و جوانان استان اردبیل با اشاره به اینکه با عنایت و دستور استاندار اردبیل و در کمتر از یک ماه آینده تعداد ۳ هزار عدد گل کوچک آماده و در اختیار مناطق روستایی قرار می‌گیرد افزود: ساخت وسایل رشته گل کوچک در راستای توسعه این ورزش مفرح و جذاب در مناطق روستایی و کم برخوردار است.

انوشیروانی تصریح کرد: در راستای احیای بازی‌های بومی محلی باید از پژوهش‌های دانشگاه استفاده شود و با بررسی نقاط قوت و ضعف برنامه‌ها و جشنواره‌ها در راستای علمی کردن برنامه‌ها نقاط قوت تقویت و نقاط ضعف برطرف شود.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.