پس از فشارهای رسانه ای و گلایه های مردم؛

بلیت فروشی کنسرت حاجیلی و فرزین متوقف شد!

بلیت فروشی کنسرت امید حاجیلی و فرزاد فرزین خوانندگان پاپ که به تازگی اجرای صحنه ای را تدارک دیده بودند، متوقف شد.

به گزارش خبرنگار حوزه موسیقی  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، با آغاز بلیت فروشی کنسرت امید حاجیلی، بسیاری پس از مراجعه به سایت فروش بلیت کنسرت و توجه به قیمت بلیت ها، بیش از هر زمان دیگری انگشت به دهان ماندند. چراکه قیمت بلیت‌ها گران‌تر از همیشه شده بود. در میان این قیمت‌ها رقم هایی، چون ۲۶۵ هزار تومان نیز مشاهده می‌شد. این درحالی است که علاقه مندان به هنر اول، نسبت به قیمت بلیت کنسرت‌ها پیش از شیوع کرونا هم گلایه‌های فراوانی داشتند. صحبت ذوق فراوان علاقه مندان به موسیقی برای آغاز کنسرت‌ها بود اما قیمت بلیت‌ها حسابی ذوق این علاقه مندان را کور کرد.

قیمت فضایی بلیت کنسرت حاجیلی


بیشتر بخوانید


پس از این که فشار‌های فراوان رسانه‌ای نسبت به قیمت بلیت کنسرت حاجیلی شکل گرفت، وی تصمیم گرفت بلیت فروشی اجرای اخیرش را متوقف کند. گفته می‌شود، این خواننده پاپ در تلاش است با پیگیری قیمت گذاری بلیت کنسرت‌ها در مجمع تهیه کنندگان کنسرت، پس از قیمت گذاری مناسب تر، اجرای زنده خود را روی صحنه ببرد. فرزاد فرزین هم بلیت فروشی کنسرتش را آغاز کرده بود و قیمت بلیت‌هایش مشابه قیمت بلیت کنسرت حاجیلی است. این خواننده هم بلیت فروشی را متوقف کرده است.

کنسرت های گران برگزار نمی شود

سوال اینجاست که چرا حاجیلی، بلیت کنسرتش را با قیمت‌های نجومی به فروش رساند؟ برخی علت این گرانی را شیوه برگزاری کنسرت در دوران کرونا دانستند؛ طبق پروتکل‌هایی که از طرف دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای برگزاری اجرای صحنه‌ای منتشر شد، باید میان هر یک از حاضران در سالن، دو صندلی خالی باشد. صندلی‌هایی خالی که سود حاصل از برگزاری اجرای صحنه‌ای را به حداقل می‌رساند. ظاهرا خوانندگانی که در این دوران کنسرت برگزار می‌کنند برای بازگشت سود صندلی‌های خالی بلیت‌های قابل فروش را با قیمت‌ بالاتری نسبت به استاندارد قیمت بلیت به فروش می رسانند.

نکته قابل تامل دیگر هزینه اجاره سالن هاست. شنیده‌ها حاکی از آن است که اجاره سالن‌ها متناسب با پروتکل‌های جدید کاهش پیدا نکرده است. ظاهرا مسئولان سالن‌ها هم نتوانستند تناسبی میان سود و هزینه‌های سالن ایجاد کنند و متناسب با شرایط فعلی هزینه اجاره سالن‌ها را کاهش دهند. مشکلی که در سالن‌های سینمایی هم دیده می‌شود و موجب افزایش قیمت بلیت سینما‌ها شده است.

بلیت فروشی هایی که متوقف شد

به نظر می‌رسد، با وجود برنامه ریزی‌های مختلف از سوی فعالان فرهنگی به ویژه دفتر موسیقی، معاونت هنری و وزارت ارشاد، همچنان امکان برگزاری کنسرت به طوری که صنعت کنسرت گذاری نیز حفظ شود، به وجود نیامده است. باید پذیرفت که همچنان شرایط برای برگزاری کنسرت فراهم نیست و باید تا شکست ویروس کرونا، از بسیاری فعالیت‌های هنری مانند برگزاری اجرای صحنه‌ای صرف نظر کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
فاطی
۰۱:۰۰ ۱۲ تير ۱۳۹۹
خدایی ما توخرج نون شبمون موندیم خدا خودش به داد برسه،کنسرت بریم چکار،خوش به حال اونایی که شرمنده بچه هاشون نیستن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۶ ۱۰ تير ۱۳۹۹
این وضعیت کرونا،اگر برای یه عده آرامش و سلامتی نداشته،
برای یه عده ی دیگه خوب نون داشته....
نون تونو میزنید تو خون مردم ميخوريد؟
چرا همه چیز گرون شده؟
خب مردم چجوری زندگی کنن،
گوشت ندارن بخورن،بیان کنسرت؟
ای مرفهین بی درد......
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۵ ۱۰ تير ۱۳۹۹
روضه های هفتگی تعطیل
کنسرت اونم با این هزینه ازاد....
تاسف ...............
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۵ ۱۰ تير ۱۳۹۹
حیف پول که ادم بده بره این کنسرت ها را تماشا کنه
Iran (Islamic Republic of)
مرصاد
۱۱:۴۶ ۱۰ تير ۱۳۹۹
تو کنسرت ؛ کرونا منتقل نمیشه ، چون باکلاسهای غربزده اونجا میرن ، اما تو هیئت چرا ! چون مردم عادی ، اونجا میرن !!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۶ ۱۰ تير ۱۳۹۹
چون پولدارا اونقدر وضعشون خوبه که میتونن بمونن خونه و کرونا نگیرن اما مردم عادی اینطور نیست
Denmark
حسن
۱۱:۴۰ ۱۰ تير ۱۳۹۹
از یه طرف مراسمات عزا و جشن های عروسی رو بخاطر کرونا ممنوع میکنید، از طرفی هم مجوز برگزاری کنسرت ها رو میدهید. علت پیک مجدد کرونا همین ناهماهنگی هاست. مگر نگفتید یه کرونایی در مراسمات میتونه 400 نفر رو درگیر کنه اقایون وزرات بهداشت و ستاد ملی کرونا؟ خوب چرا مجوز برگزاری کنسرت میدید؟
آخرین اخبار