مجمع عمومی فدراسیون انجمن‌های ورزش‌های رزمی برگزار شد

مجمع عمومی فدراسیون انجمن‌های ورزش‌های رزمی با حضور معاون توسعه ورزش‌های حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش و جوانان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، اولین مجمع عمومی فدراسیون انجمن های ورزش‌های رزمی با حضور یوسف بهتری رئیس فدراسیون، مهدی علی‌نژاد معاون توسعه ورزش‌های حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش و جوانان و پیمان فخری نماینده کمیته ملی المپیک در آکادمی ملی المپیک برگزار شد.

یوسف بهتری رئیس فدراسیون ورزش‌های رزمی طی گزارشی از عملکرد خود و دستیارانش در فدراسیون عنوان کرد: بابت تلاش‌های وزارت ورزش و جوانان و عزم سلطانی‌فر و دستیارانش در مبارزه با فساد کمال تشکر را دارم. با توجه به تایید حسابرس مستقل، از سال ۹۶ تا ۹۸ گزارش‌های مالی را اعلام می‌کنم. در این مدت سعی کردیم سبک‌های مختلف ورزشی را به صورت تخصصی پیگیری کنیم که یکی از اهداف مهم ما در این چند وقت بود. سعی می‌کنیم به زودی سبک‌های زیادی را به فدراسیون انجمن‌های ورزش‌های رزمی اضافه کنیم.

بهتری در ادامه استراتژی و اهداف مالی خود را به علی نژاد اعلام کرد. سپس خزانه دار فدراسیون گزارش‌های مالی و حسابرسی مربوط به سال‌های ۹۶ تا ۹۸ را به معاون وزیر ورزش اعلام کرد.

سال ۹۱ یک دستگاه موتور سیکلت و خودروی سمند توسط فدراسیون انجمن‌های ورزش‌های رزمی خریداری شد که به گفته خزانه دار فدراسیون خودروی سمند در اختیار فدراسیون نیست و به دلیل خلافی خودرو در پارکینگی که مکان آن مشخص نیست، نگهداری می‌شود و علی نژاد درخواست کرد با توجه به این که اسناد خرید این وسایل نقلیه موجود است، فدراسیون به صورت جدی این قضیه را پیگیری کند.

مهدی علی نژاد، معاون توسعه ورزش حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش در حاشیه این مجمع گفت: بخشی از درآمد‌هایی که روی آن حساب کرده بودیم، به دلیل شیوع ویروس کرونا به ما نرسید. قطعا هزینه‌ها هم به همین دلیل تغییر می‌کند و این اتفاق روی ورزش تاثیرگذار است.

در ادامه این مراسم رئیس هیئت انجمن‌های ورزشی استان خوزستان از علی نژاد درخواست کرد برخی از انجمن‌هایی که در فدراسیون‌های دیگر فعالیت می‌کنند، به فدراسیون انجمن‌های ورزش‌های رزمی برگردند.

علی نژاد در این باره گفت: دومین مجمعی است که توفیق حضور در آن را پیدا می‌کنم و خدا را شکر شاهد برگزاری مجمع خوبی بودیم و مسائل مالی به خوبی مورد بررسی قرار گرفت. لازم است از رشیدی و عظیمی بابت تلاش‌هایشان تشکر کنم. فدراسیون انجمن‌های ورزش‌های رزمی قدیمی است، اما شاهد فراز و فرود‌هایی بوده و امیدوارم دوباره دوران اوج گیری آن را ببینیم.

او ادامه داد: ورزش‌های پر برخورد مانند همه رشته‌های ورزشی در تمام دنیا، درگیر ویروس کرونا شدند. در ابتدا هدف ما این بود در خانه‌ها بمانیم، اما مشخص شد ویروس کرونا فعلا میهمان خانه‌های ما است؛ بنابراین مجوز فعالیت برخی ورزش‌های کم برخورد صادر شد، با این حال بهتر است در رشته‌های ورزشی شیوه نامه‌های بهداشتی رعایت شود. فعلا تمرینات ۲ به ۲ همچنان ممنوع است.

علی نژاد درباره تغییر نام فدراسیون انجمن‌های ورزش‌های رزمی بیان کرد: این کار ماهیت مشخصی دارد و علاوه بر این که اشخاص زیادی در فدراسیون انجمن‌های ورزش‌های رزمی فعالیت دارند، جنبه‌های قهرمانی هم باید مورد بررسی قرار بگیرد و در این مسیر، در بخش آیکیدو اتفاقات خوبی رقم خورد و امیدوارم این روند ادامه دار باشد. برگزاری مسابقات بین المللی ۲۰۲۰ به ۲ سال دیگر موکول شد و در این ۲ روز رشته سامبو اضافه شد و نصیرنژاد هم به عنوان نماینده ایران کرسی آسیایی را تصاحب کرد که اتفاق خوبی است. به هر حال شرایط برگزاری مسابقات متفاوت است و باید دید دنیا به کدام طرف حرکت می‌کند تا ببینیم قدم بعدی چه خواهد بود.

علی نژاد اظهار کرد: در فدراسیون تیم خوبی در کنار بهتری کار می‌کند. یکی از دغدغه‌های ما سبک‌های چند ۱۰ گانه است که باید بررسی خوبی در این زمینه صورت بگیرد تا نظارت و رسیدگی بالاتر رود. در مورد المپیاد‌های استعداد‌های برتر نگاه‌ها به المپیک بازی‌های آسیایی و جوانان معطوف بود که برخی از رشته‌ها حذف شده، اما به رشته باستانی که مورد تاکید مقام معظم رهبری است باید نگاه متفاوت‌تری داشته باشیم. رشته باستانی در المپیاد‌های استعداد‌های برتر حضور خواهد داشت. برگزاری المپیاد‌ها نیاز به امکاناتی مانند خوابگاه دارد که در این شرایط اسکان ورزشکاران خطرناک است و چنین کاری توصیه نمی‌شود.

معاون وزارت ورزش و جوانان همچنین گفت: رشته‌های Asian games مورد توجه ما هستند و قطعا اولویت ما المپیک و این مسابقات است و باید این رقابت‌ها را جدی بگیریم.

علی نژاد افزود: فعلا درباره گرفتن مجوز mma برنامه‌ای نداریم، زیرا فعالیت این رشته دور از روحیه قهرمانی است و اگر از خشونتی که دارد خارج شود می‌توان برای کسب مجوز mma اقدام کرد، اما فعلا تصمیمی برای این کار نداریم. ما در قبال ورزش‌های زیرزمینی مسئولیتی نداریم و پلیس امنیت باید به این قضیه ورود کند.

در حاشیه این مجمع از روسای هیئت‌های استان‌های گلستان، کهگیلویه و بویراحمد و ایلام به دلیل رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی تقدیر شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار