دستگیری سارق و مالخر موتورسیکلت در نارمک

رئیس پایگاه چهارم پلیس آگاهی پایتخت از دستگیری سارق و ۲ مالخر موتورسیکلت سرقتی خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان،سرهنگ کارآگاه مرتضی نثاری گفت: بیست و چهارم تیرماه یکی از شهروندان به کلانتری ۱۲۷ نارمک مراجعه و اعلام کرد، ساعت ۱۴:۰۰ روز گذشته موتورسیکلتم را در خیابان مداین در جلوی مغازه خوار و بار فروشی با قفل و زنجیر پارک کرده بود و ساعت ۱۶:۰۰ پس از مراجعه متوجه شدم.

موتورسیکلتم توسط شخص و یا اشخاصی سرقت شده است که در این خصوص پرونده اولیه در کلانتری نارمک تشکیل و با دستور قضائی برای رسیدگی تخصصی به پایگاه چهارم پلیس آگاهی ارجاع شد.

رئیس پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران گفت: در گام اول تحقیقات پلیسی با بررسی صحنه سرقت هیچ سرنخی از سارق یا سارقان بدست نیامد و با توجه به مدل خاص موتورسیکلت و احتمال فروش آن در فضای مجازی آموزش‌های لازم توسط کارآگاهان به شاکی داده می‌شود تا در صورت مشاهده موتورسیکلتش فوراً پلیس را در جریان قرار دهد.

این مقام انتظامی تصریح کرد: چند ماه بعد شاکی با مراجعه به پایگاه چهارم اظهار داشت، آگهی فروش یک دستگاه موتورسیکلت که تصاویر آگهی شباهت زیادی با وسیله من دارد در یکی از سایت‌های خرید و فروش لوازم دسته دوم ثبت شده و احتمالا موتورسیکلت متعلق به من باشد.

وی ابراز داشت: اظهارات شاکی توسط کارآگاهان تیم مبارزه با سرقت موتورسیکلت پایگاه چهارم به صورت ویژه مورد بررسی قرار داده شد و هویت شخصی که آگهی را ثبت کرده به نام رسول ۲۵ ساله ساکن کرج شناسایی و با اخذ نیابت قضائی از سوی بازپرس دادسرای ناحیه ۱۵ تهران، متهم در سی و یکم خرداد ماه در شهر کرج دستگیر شد.

این مقام پلیسی عنوان کرد: متهم در بازجوئی‌های اولیه خود اظهار کرد، چندی قبل بابت طلبم از فردی به نام ادریس موتورسیکلت را گرفته ام. قصد فروش را داشتم که مشخصات موتورسیکلت را در سامانه خرید و فروش ثبت، ولی قبل از اینکه مشتری پیدا کنک موتورسیکلت را که در جلوی منزل گذاشته بوده توسط ماموران گشت کلانتری کشف و توقیف شده است که با استعلام از سامانه‌های پلیسی معلوم شد موتورسیکلت مکشوفه متعلق به شاکی می‌باشد و اظهارات رسول صحت دارد.

وی گفت: در شاخه دیگری از تحقیقات پلیسی، ادریس ۳۷ ساله ساکن کرج دستگیر و با انتقال به پلیس آگاهی ضمن پذیرش اظهارات رسول اعلام داشت: سرقت موتورسیکلت کار او نبوده و سرقت توسط یکی از دوستانش بنام "محسن" صورت گرفته است.

سرهنگ نثاری گفت: محسن که خبر لو رفتن موضوع سرقت را متوجه شده بود سعی در مخفی کردن خو داشت که با تلاش کارآگاهان دستگیر و پس از مواجه حضوری با متهمان دیگر و بعد از مستندات جمع آوری شده لب به اعتراف گشوده و سرقت موتورسیکلت شاکی را قبول کرد و اظهار داشت هدفش از سرقت تامین مخارج زندگی اش بوده است.

رئیس پایگاه چهارم پلیس آگاهی در پایان گفت: با توجه به اعتراف صریح سارق اصلی پرونده متهمان با قرار قانونی روانه زندان شدند.

بیشتر بخوانید

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار