سنقر منطقه مناسب برای ورزش‌های هوازی

رئیس اداره ورزش و جوانان سنقرگفت : این شهرستان دارای دو سد «سلیمان شاه» و «جامیشان» و ارتقاعات کوه دالاخانی است، این ویژگی‌ها سبب شده این شهرستان یک منطقه مناسب برای ورزش‌های هوازی باشد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛  حسین آذرکمند رئیس اداره ورزش و جوانان سنقر گفت : شهرستان سنقر با دارا بودن یک متر و ۸۸ سانتی‌متر سرانه ورزشی، دارا بودن پیست تارتان، استخر و زمین چمن مصنوعی از لحاظ زیرساخت ورزشی در شرایط مناسبی قرار دارد و این مساله یکی از نقاط قوت ورزش در شهرستان سنقر است.

او با اشاره به فعالیت حدود ۳ هزار نفر ورزشکار در قالب ۳۰ هیأت ورزش در شهرستان سنقر، گفت : فوتبال و کشتی پرمخاطب‌ترین رشته ورزشی در این شهرستان و رشته دوو میدانی برند شهرستان سنقر در مسابقات مختلف است و برخی رشته‌های رزمی همچون بوکس نیز به تازگی افتخارت خوبی را در کشور کسب کرده‌ایم.

رئیس اداره ورزش و جوانان سنقر در خصوص اهم مشکلات و معضلات ورزش در این شهرستان، افزود: در شرایط فعلی شیوع بیماری کرونا تمامی محاسبات را در خصوص ورزش در کل جهان و به تبع آن در این شهرستان بهم ریخته است و بسیاری از ورزشکاران به ناچار تمرینات خود را در منازل خود و یا در فضای باز دنبال می‌کنند، اما فرسوده بودن برخی از امکان ورزشی یکی از معظلات این شهرستان است.

او ادامه داد: شهرستان سنقر با جمعیت بیش از ۸۰ هزار نفری دارای یک استخر است که بیش از ۱۷ سال از ساخت آن می‌گذرد که به شدت نیازمند تعمیرات اساسی است و یا برخی از امکان ورزشی دیگر ما در حالی که در محاسبات مربوط به سرانه ورزشی قلمداد می‌شوند، اما در شرایط مطلوبی به سر نمی‌برند و نیازمند تعمیر، مرمت و یا تکمیل هستند.

آذرکمند با بیان این مطلب که این شهرستان دارای ظرفیت‌های خوبی برای توسعه ورزش است، گفت: شهرستان سنقر دارای دو سد به فاصله ۱۳ و ۱۸ کیلومتری است و دارای ارتفاع مناسبی از سطح دریا است به همین دلیل می‌توان ورزش‌های آبی را به خوبی در این شهرستان توسعه داد و اردو‌های تیم ملی رشته‌های مرتبط با آب را در این شهرستان برگزار کرد.

او با اشاره به طبیعت زیبایی دالاخانی، افزود: ارتفاعات دالاخانی و پیر و پریشان علاوه بر جاذبه‌های گردشگری و طبیعت گردی، با توجه به پناهگاهی دارند، دارای قابلیت توسعه ورزش کوهنوردی در فصول گرم تابستان هستند.

آذرکمند گفت : سنقرو کلیایی دارای دو سد «سلیمان شاه» و «جامیشان» و ارتقاعات کوه دالاخانی است، این ویژگی‌ها سبب شده این شهرستان یک منطقه مناسب برای ورزش‌های هوازی باشد .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار