دلگان ظرفیت بالایی در تولید محصولات کشاورزی دارد

فرماندار دلگان گفت: این شهرستان ظرفیت‌های مختلفی درحوزه کشاورزی دارد بطوریکه هم اکنون بیشتر محصولات آن به استان‌ها و حتی کشور‌های همسایه صادر می‌شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، مجتبی شجاعی  فرماندار دلگان در نشست شورای اداری با حضور نماینده حوزه انتخابیه ایرانشهر در مجلس شورای اسلامی دستگاه‌های اجرایی و معتمدان و بزرگان طوایف در فرمانداری دلگان برگزار شد گفت: این شهرستان ظرفیت‌های مختلفی در حوزه کشاورزی دارد بطوریکه هم اکنون بیشتر محصولات آن از جمله حنا، وسمه، چای ترش، کلزا و گندم به استان‌ها و حتی کشور‌های همسایه صادر می‌شود.

مجتبی شجاعی  با اشاره به خدمات گستره نظام و دولت تدبیر و امید در این شهرستان اظهار داشت: در طول ۴۰ سال گذشته خدمات گسترده‌ای از سوی نظام اسلامی در این منطقه دور افتاده و محروم ارائه شده بطوریکه این خدمات به هیچ عنوان قابل قیاس با گذشته نیست.

او  افزود: با عنایت ویژه دولت و تلاش مسوولان و همکاری معتمدان و مردم عزیز اقدامات مناسبی در حوزه‌های مختلف از جمله برق، آب، تلفن، امنیت، کشاورزی و ... در شهرستان دلگان انجام شده است.

فرماندار دلگان ادامه داد: رفع محرومیت با ارائه خدمات زیربنایی از اهداف مهم دولت در این منطقه است که تاکنون مردم شاهد برخی از این خدمات بوده اند.

او  بیان کرد: شهرستان دلگان در بخش کشاورزی از ظرفیت و توانمندی بالایی برخوردار است و برخی محصولات آن مانند حنا، وسمه، چای ترش و ... منحصر به فرد در استان است.

شجاعی همچنین به وجود مشکلاتی در حوزه راه و مخابرت اشاره کرد و گفت: یکی از مشکلات اساسی شهرستان دلگان و استان سیستان و بلوچستان نبود راه‌های مناسب ارتباطی از جمله آزاد راه است که اگر این مشکل اساسی استان حل شود شاهد تحولات اساسی در زمینه رشد و آبادانی این استان بویژه شهرستان دلگان خواهیم بود.

نماینده مردم ایرانشهر، دلگان، فنوج، قصرقند، سرباز، بمپور و راسک در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست گفت: شهرستان دلگان علاوه بر داشتن ظرفیت‌های مختلف اقتصادی، از مردمی مهربان و خونگرم و وفادار برخوردار است که وحدت و برادری در میان آنان مثال زدنی و نشان دهنده پایبندی به انقلاب و آرمان‌های نظام است.

عبدالناصر درخشان با تاکید بر بهره گیری شایسته و مناسب از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های اقتصادی منطقه برای مقابله با جنگ اقتصادی دشمن افزود: این روز‌ها که دشمنان از هر فرصت و ظرفیتی برای فشار وارد کردن به معیشت مردم استفاده می‌کنند تا شاید بتوانند ملت آگاه و رشید ایران را به زانو در آورند خوشبختانه مردم با پیروی از فرامین مقام معظم رهبری توانسته اند نقشه‌ها و توطئه‌های شوم دشمنان را خنثی کنند.

او بیان کرد: استفاده از ظرفیت کشاورزی در دلگان یکی از اقدامات موثر در این زمینه است که علاوه بر تقویت تولیدات داخلی و رسیدن به خودکفایی، زمینه اشتغالزایی تعدادی از جوانان تحصیل کرده جویای کار را نیز فراهم می‌کند.

نماینده حوزه انتخابیه ایرانشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از پروژه‌های برنامه ریزی شده برای دلگان ایجاد مجتمع تولید پنبه است که به زودی استارت آن زده خواهد شد.

گلمورتی مرکز شهرستان دلگان از توابع استان سیستان و بلوچستان در ۴۸۲ کیلومترثی جنوب زاهدان مرکز این استان قرار دارد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار