دبیر: وضعیت روحی کشتی گیران برایمان بسیار اهمیت دارد

علیرضا دبیر، رئیس فدراسیون کشتی، در حاشیه جلسه ستاد مقابله با کرونا در ورزش، درباره وضعیت کشتی گیران صحبت‌هایی را مطرح کرد.

دبیر: وضعیت روحی کشتی گیران بسیار اهمیت داردعلیرضا دبیر (رئیس فدراسیون کشتی) در حاشیه جلسه ستاد مقابله با کرونا در ورزش و در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار داشت: طی هفته‌های گذشته با حریرچی (معاون وزیر بهداشت) صحبت هایی را در خصوص وضعیت اقتصادی، بهداشتی و شرایط روانی که ورزشکاران در حال حاضر به آن دچار هستند را با او مطرح کردم. امروز نیز مذاکره حرفه‌ای و تخصصی تری داشتیم.

دبیر ادامه داد: کرونا در بحث اقتصاد ورزش هم اثرات منفی گذاشته است. لیگ کشتی درآمد یک سال ورزشکاران را تعیین می‌کند و مجموعا، گردش مالی حدودا چهل میلیاردی را داریم.

او افزود: نکته بسیار مهم‌تر از اقتصاد، موضوع شرایط روانی ورزشکاران است. باید بتوانیم کشتی گیران را به حالت عادی برگردانیم و این موضوع بسیار اهمیت دارد.

رئیس فدراسیون کشتی تصریح کرد: ما اولین کشوری بودیم که به اتحادیه جهانی، پیشنهادات بازگشایی باشگاه‌ها را در ۲۴ بند ارائه کردیم. پس از ما آمریکا این موارد را نوشت. رئیس کمیسیون پزشکی فدراسیون ما، از افرادی بود که در خط مقدم مبارزه با کرونا مشغول و کاملا نسبت به این موضوع توجیه بود؛ با توجه به این که کاملا کشتی را می‌شناخت و اختیارات فدراسیون پزشکی ورزشی را هم می‌دانست، پیشنهادات خیلی خوبی را ارائه کرد که بلافاصله پیشنهادات ما به بسیاری از کشور‌ها ابلاغ شد. ما آمادگی کامل داریم و منتظر تصمیم ستاد هستیم. باید قبول کنیم که باید با کرونا زندگی کرد، اما با رعایت موارد بهداشتی این کار را انجام دهیم.

علیرضا دبیر گفت: زمان آماده سازی ورزشکاران بستگی دارد که برای چه مسابقاتی آماده شوند. من فکر می‌کنم الان دچار تاخیر هستیم و باید آینده را هم در نظر بگیریم. موضوعات اقتصادی به کنار، موضوعات روانی و اجتماعی بسیار اهمیت دارد.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.