۵۵۰ تن مرغ منجمد تنظیم بازار در سیستان و بلوچستان توزیع می‌شود

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری سیستان و بلوچستان گفت: ۵۵۰ تن مرغ تنظیم بازار با قیمت ۱۳ هزار و ۵۰۰ تومان در هفته آینده جهت کنترل بازار گوشت مرغ در سطح این استان توزیع می‌شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، ماندانا زنگنه سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری سیستان و بلوچستان در جلسه ستاد تنظیم بازار سیستان و بلوچستان با موضوع بررسی بازار گوشت مرغ اظهار داشت: مشکلاتی در ارتباط با تولید مرغ در سطح کشور و استان‌ها وجود دارد که موجب نوسان قیمت آن در سطح بازار شده است.

او  ادامه داد: با هماهنگی‌های صورت گرفته در خصوص نحوه تولید و توزیع و همچنین برنامه‌ریزی برای ورود مرغ تنظیم بازار به شبکه توزیع شاهد کاهش قیمت در سطح استان در روز‌های آینده خواهیم بود.

سرپرست معاونت هماهنگی و امور اقتصادی استانداری سیستان و بلوچستان تصریح‌کرد: همچنین ۸۵۰ تن مرغ منجمد برای مددجویان کمیته امداد و بهزیستی به صورت رایگان از طریق فروشگاه‌های رفاه در سطح استان توزیع می‌شود که این موضوع نیز در کنترل قیمت بازار قیمت مرغ اثرگذار خواهد بود.

او  بیان کرد: سیستان و بلوچستان نیازمند ورود مرغ از استان‌های همجوار است و ۷۰ درصد گوشت مرغ مورد نیاز منطقه از خارج از استان تامین می‌شود.

زنگنه اظهارداشت: هماهنگی و برنامه‌ریزی‌هایی انجام شده که بتوانیم با صدور مجوز مرغداری و افزایش تولید و ارتقا کشتارگاه‌ها و ایجاد استاندارد‌های لازم برای صادرات گوشت مرغ به کشور‌های همسایه شاهد افزایش تولید و ارزش افزوده و درآمد مرغداران استان باشیم.

او تصریح کرد: همچنین بسته حمایتی در ارتباط با تولید کنندگان مرغ و بازار گوشت و مصرف‌کنندگان مصوب شده که وظیفه هر دستگاه در ارتباط با نهاد‌های ذیربط مشخص شده است.

سرپرست معاونت هماهنگی و امور اقتصادی استانداری گفت: با اجرای مصوبات این بسته از هفته آینده شاهد شرایط بهتر در بازار گوشت مرغ در سطح استان باشیم.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار