آغاز جشن‌های زیرسایه خورشید در خراسان شمالی

مدیر دفتر آستان قدس رضوی در خراسان شمالی از آغاز جشن‌های زیر سایه خورشید با حضور خدام حرم رضوی در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، محمد اکبرزاده مدیر دفتر آستان قدس رضوی در خراسان شمالی با اشاره به آغاز جشن‌های دهه کرامت، گفت:امسال به دلیل شیوع کرونا از ظرفیت فضای مجازی، کانون‌های خادم یاری محله‌ای و تشکل‌های مردمی در ترویج فرهنگ رضوی بهره‌مند شدیم.

اکبرزاده بااشاره به برگزاری سیزدهمین جشن‌های زیرسایه خورشید، افزود:جشن‌های زیر سایه خورشید با حضور خدام رضوی با محوریت دیدار با مسئولین استانی، خانواده‌های شهدا و کادر درمان در شهر‌ها رو روستا‌های استان از روز گذشته آغاز شده است.

او با اشاره به فعالیت ۱۳۲ کانون خادم یاری محله‌ای و ۳۰ کانون تخصصی خادم یاری در خراسان شمالی، عنوان کرد:۵ هزار و ۶۰۰ نفر بعنوان خادم یار در این کانون‌ها ثبت نام کرده اند که تا قبل از شیوع کرونا ۲هزار نفر از این افراد یک بار در ماه بعنوان خادم در حرم مطهر امام رضا (ع) حضور داشتند.

اکبرزاده با بیان فعالیت‌های این آستان قدس در حوزه محرومیت زایی در استان، افزود:تاکنون ۵۲ قنات در سطح استان لایروبی و تحویل بهره برداران و کشاورزان شده است.

او با اشاره به توزیع هزاران بسته ارزاق، عنوان کرد: در ماه رمضان امسال بیش ۷ هزار سبد غذایی به مبلغ بیش از یک میلیارد تومان در اختیار مردم قرار گرفت.


بیشتر بخوانید: بجنورد میزبان خدام رضوی


اکبر زاده عنوان کرد:آستان قدس تاکنون مبلغ یک میلیارد تومان در حوزه تعمیر و بازسازی مساجد استان کمک کرده است.

مدیر دفتر آستان قدس رضوی در خراسان شمالی با اشاره به حوزه اشتغال و کارآفرینی، اظهار کرد: برگزاری دوره‌های آموزشی کارآفرینان توسط کانون اشتغال و کارآفرینی آستان قدس از دیگر خدمات این نهاد به مردم استان به  شمار می‌رود.

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.