مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خبر داد؛

اجرای طرح توسعه خوشه‌ای فرش در لرستان

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی لرستان گفت: طرح خوشه گلیم تقریباً تمام شده و خوشه فرش در میانه راه بوده و در سال ۹۸ خوشه عسل آغاز شده که باتوجه به شیوع کرونا ویروس پیشرفت کار به تعویق افتاده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان،  بختیار رازانی در جلسه شورای فرش استان، با اشاره به این‌که شرکت شهرک‌های صنعتی علاوه‌بر ساخت این شهرک‌ها حمایت از کسب‌کار‌های خُرد و کوچک را نیز برعهده دارد، اظهار کرد: در این راستا برنامه توسعه خوشه‌ای را اجرا کرده‌ایم.

وی با اشاره به این‌که در حال حاضر چهار خوشه در دست توسعه داریم، تصریح کرد: طرح خوشه گلیم تقریباً تمام شده و خوشه فرش در میانه راه بوده و در سال ۹۸ خوشه عسل آغاز شده که باتوجه به شیوع کرونا ویروس پیشرفت کار به تعویق افتاده است، امسال نیز خوشه آبزی‌پروری استارت زده شده‌است.

رازانی عنوان کرد: فرش لُری می‌تواند به‌عنوان برند معرفی شده باشد که یکی‌از مشکلات آن تأمین مواد اولیه است که در این جهت باید دنبال تشکیل تعاونی تأمین باشیم.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی لرستان بیان کرد: دنبال بهینه‌سازی نقشه‌های فرش لُری و تبدیل آن‌ها به کتاب دست‌بافته‌های لرستان و همچنین تخصصی سازی کتاب فرش لرستان هستیم که بتوانیم نقشه‌های تهیه شده را به‌عنوان یک الگو در اختیار بافندگان قرار دهیم که بافته‌های ما براساس نقشه‌های به‌روز شده باشد.

وی با اشاره به آمادگی کامل شرکت شهرک‌های صنعتی لرستان در زمینه حمایت از قالی‌بافان، افزود: اگر چند سال پیش کار ساخت بازارچه دائمی فرش به ما سپرده می‌شد تاکنون این مرکز افتتاح می‌شد که در این زمینه اکنون نمی‌توانیم کاری کنیم.

رازانی تأکید کرد: ارتباط خوبی بین شرکت شهرک‌های صنعتی، سازمان صمت و سازمان ملی فرش ایجاد شده که این خوشه خروجی خوبی دارد.

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار