نتانیاهو: به رایزنی‌ها با آمریکا درباره طرح «الحاق» ادامه می‌دهیم

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرد که برای اجرای طرح الحاق کرانه باختری، همچنان رایزنی با مقامات آمریکایی را ادامه می‌دهد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از تایمز آو اسرائیل، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی روز سه‌شنبه اعلام کرد که رایزنی‌های تل‌آویو و واشنگتن بر سر چگونگی اجرای طرح معامله قرن همچنان ادامه دارد.

نتانیاهو گفته که در مورد «مسئله حاکمیت» بر کرانه باختری گفت‌وگوهای مفصلی را با دیوید فریدمن، سفیر آمریکا و همچنین ایوی برکوویتز، نماینده ویژه آمریکا ترتیب داده است.

بنیامین نتانیاهو مدعی شد که کابینه رژیم صهیونیستی بر روی موضوع الحاق متمرکز شده و سعی در به نتیجه رساندن آن دارد. نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی این را هم گفت که هیچ اصراری برای آغاز فرآیند الحاق کرانه باختری در تاریخ اول ژوئیه وجود ندارد.

براساس طرح صلح دونالد ترامپ موسوم به معامله قرن، بخش عمده‌ای از کرانه باختری به اراضی اشغالی ضمیمه خواهد شد. براساس این طرح کاملا یک‌طرفه و صهیونیستی، همچنین قدس به عنوان پایتخت اراضی اشغالی به رسمیت شناخته خواهد شد. 

طرح مذکور که به نحوی ناقض دولت مستقل فلسطین است، موجب اعتراض آحاد گروه‌‌های مقاومت در منطقه و همچنین تشکیلات خودگردان فلسطین شده است. محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین تاکید کرده که در صورت عملی شدن طرح الحاق، دیگر هیچ توافق دوجانبه‌ای با رژیم صهیونیستی معتبر نخواهد بود. 

اتحادیه اروپا که متحد اصلی رژیم صهیونیستی به شمار می‌آید نسبت به الحاق کرانه باختری به اراضی اشغالی ابراز نگرانی و تاکید کرده که به این اقدام صهیونیست‌ها واکنش نشان خواهد داد. بروکسل معتقد است که اجرای این طرح مانعی بزرگ در مقابل طرح دو دولت است.

مخالفت یک‌صدا عمده بازیگران برجسته سیاست، آمریکا را نسبت به طرح پیشنهادی خود محتاط کرده است. براساس شنیده‌ها اختلاف نظرهایی بین واشنگتن و تل‌آویو بر سر زمان و چگونگی اجرای الحاق کرانه باختری بوجود آمده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار