آمار مبتلایان به ویروس کرونا به ۱۰ برابر افزایش یافت

دبیر علمی ستاد مدیریت بیماری کرونا خراسان جنوبی گفت: مبتلایان به بیماری ویروس کرونا در ۲۵ روز گذشته نسبت به اردیبهشت به ۱۰ برابر افزایش یافته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ، ضیایی دبیر علمی ستاد مدیریت بیماری کرونا خراسان جنوبی گفت: موارد تشخیص مبتلایان، بستری شدگان و موارد حاد بستری شده در بخش‌های مراقبت ویژ افزایش چشمگیر داشته است.

او افزود: متأسفانه رعایت مردم در زمینه پیشگیری از بیماری بسیار کم شده است.

ضیائی نداشتن حس بویایی را یکی از علائم قطعی ابتلا به کرونا ویروس عنوان کرد و ادامه داد: علائم بیماری کرونا در حال تغییر است و هم اکنون بیماران با علائم از دست دادن حس بویایی، کوفتگی شدید، مشکلات گوارشی و اسهال به مراکز درمانی مراجعه می‌کنند.

رئیس بخش عفونی بیمارستان ولیعصر (عج) بیرجند با تأکید بر افزایش آمار مبتلایان به این بیماری در استان، اظهار کرد: از اردیبهشت تا کنون آمار مبتلایان به کرونا در استان ۱۰ برابر شده است.


بیشتر بخوانید


او خواستار رعایت دستور العمل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک شد و عنوان کرد: توصیه اصلی متخصصان استفاده از ماسک، ضدعفونی کردن دستها، شستن مکرر دست‌ها پرهیز از شرکت در اجتماعات و مراسمات عزا و عروسی است.

ضیائی گفت: طی ۴ ماه گذشته تا ۶ تیر خراسان جنوبی استانی بوده که به هیچ عنوان موردی از ابتلای کادر درمانی به این بیماری نداشته، اما هم اکنون دو مورد مثبت شناسایی شده است.

دبیر علمی ستاد مدیریت بیماری کرونا خراسان جنوبی افزود: در صورت رعایت نکردن مردم و به دنبال آن پر شدن تخت‌های بیمارستانی، سبب خستگی کادر درمانی و ابتلای سربازان سلامت و کاهش نیروی انسانی بیمارستان‌ها خواهد شد که کاهش رسیدگی به بیماران و افزایش مرگ و میر را به دنبال خواهد داشت.

او گفت: پیش بینی می شود با ادامه روند ابتلا به بیماری کووید ۱۹، میزان مرگ و میر ناشی از این ویروس منحوس در کشور تا مهر امسال به ۹۰ هزار نفر برسد.

انتهای پیام/ ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار