ترامپ: از دست چین به خاطر کرونا عصبانی هستم

رئیس‌جمهور آمریکا با تکرار اتهامات خود علیه چین در موضع بحران کرونا در توییتی مدعی شد با دیدن چهره زشت همه‌گیری کرونا از چین بیشتر عصبانی می‌شود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا که از سوی مقامات این کشور به کم کاری در مواجهه با بحران همه‌گیری ویروس کرونا در آمریکا متهم است، بار دیگر اتهامات بی‌اساس خود علیه چین را تکرار کرد.

ترامپ در توییتر مدعی شد: «با دیدن نمایش چهره زشت همه‌گیری (کرونا) در سراسر جهان از جمله خسارت عظیمی که به آمریکا وارد کرده، از چین بیشتر عصبانی می‌شوم.»

رئیس‌جمهور آمریکا مدعی شد: «مردم می‌توانند این عصبانیت را ببینند و من می‌توانم آن را حس کنم!»

پیش از این دکتر آنتونی فائوچی، متخصص برجسته بیماری‌های عفونی آمریکا اعلام کرد اگر آمریکایی‌ها توصیه‌های مربوط به بهداشت عمومی را رعایت نکنند، موارد ابتلا به ویروس کرونا در آمریکا می‌تواند روزانه به ۱۰۰ هزار نفر هم برسد.


بیشتر بخوانید


فائوچی گفت مناطقی که اخیرا شاهد شیوع ویروس کرونا بوده، کل این کشور را در معرض خطر جدی قرار داده است. وی افزود: «حتی ایالت‌هایی که در مهار شیوع ویروس کرونا موفق بودند، اکنون در معرض خطر همه‌گیری مجدد ویروس کرونا قرار گرفته‌اند». وی از نادیده گرفتن دستورالعمل‌های ایمنی و بهداشتی شدیدا انتقاد کرد.

گفتنی است، بر اساس آخرین آمار جانز هاپکینز، تعداد جان باختگان ویروس کرونا در آمریکا به ۱۲۷ هزار و ۳۲۲ نفر رسید و شمار مبتلایان نیز به ۲ میلیون و ۶۲۹ هزار و ۳۷۲ نفر رسیده است.

این در حالی است که تعداد کل مبتلایان در آمریکا بر اساس اطلاعات پایگاه اینترنتی ورلدمیتر، به ۲ میلیون و ۷۲۷ هزار و ۸۵۳ نفر و شمار کل قربانیان نیز به ۱۳۰ هزار و ۱۲۲ نفر اعلام شده است.

ایالت نیویورک با ۴۱۷ هزار و ۸۳۶ مورد ابتلا و ۳۲ هزار و ۱۲۹ مورد فوتی، همچنان کانون بیماری همه‌گیر کرونا در آمریکا است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
reza
۱۱:۳۲ ۱۱ تير ۱۳۹۹
ترامپ عصبانی باش و از این عصبانیت بمیر..............
آخرین اخبار