هدایت تحصیلی از مهم‌ترین مراحل زندگی دانش آموزان است

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش بهبهان گفت: هدایت تحصیلی از مهم‌ترین و سرنوشت ساز‌ترین مراحل زندگی دانش آموزان دوره متوسطه است و باید به دقت بررسی شود.

  یحیی قدری معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش بهبهان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: هدایت تحصیلی و انتخاب رشته متناسب با استعداد، توانایی و علاقمندی دانش آموز آینده شغلی او را در زندگی فردی و اجتماعی تحت تاثیر قرار می‌دهد و در این زمینه جلسات متعدد با حضور کارشناسان و مشاوران برپا شد.

او افزود: هدف از تشکیل کارگروه هدایت تحصیلی ویژه دانش آموزان پایه نهم آگاهی بخشی و اطلاع رسانی مفید به آن‌ها و اولیاء با رویکرد انتخابی آگاهانه و آزادانه و توزیع متوازن دانش آموزان در شاخه‌ها و رشته‌های مختلف شامل کاردانش، فنی وحرفه‌ای و نظری و زیر رشته‌های آنان است.

قدری تصریح کرد: بیش از ۲ هزار دانش آموز پایه نهم مدارس بهبهان در انتظار صدور فرم هدایت تحصیلی و انتخاب رشته هستند و مشاوران مدارس در راهنمایی محصلان برای انتخاب رشته همکاری کنند و آشنایی دانش آموزان با توانایی‌ها، آگاهی بخشی به آنان و خانواده‌ها در جهت محدویت رشته تجربی و هدایت آنان به رشته‌های ریاضی، علوم انسانی و علوم و معارف اسلامی از وظایف مهم مشاوران است.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش بهبهان ادامه داد: توسعه شاخه‌های فنی حرفه‌ای و کاردانش از اهداف سند تحول بنیادین است و حضور دانش آموزان در رشته‌های فنی حرفه‌ای و کار و دانش و یادگیری حداقل یک مهارت می‌تواند مسیر زندگی شغلی و اقتصادی آنان را به خوبی ترسیم کند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.