استاندار زنجان:

تالار‌هایی که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکنند تعطیل می‌شوند

استاندار زنجان، بر لزوم نظارت و بازرسی از تالار‌ها و واحد‌های صنفی در استان زنجان تاکید کرد و گفت: باید جلوی فعالیت واحد‌های صنفی که بهداشت فردی و اجتماعی را رعایت نمی‌کنند گرفته شود.

حقیقی استانداربه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، فتح الله حقیقی استاندار زنجان در جلسه ستاد پبیشگیری از کرونا در محل استانداری زنجان، با بیان اینکه زنجان در خصوص بیماری کرونا وضعیت خوبی ندارد، گفت: استان زنجان در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارد.

او با بیان اینکه مردم پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی رعایت می‌کنند، اظهار کرد: برگزاری مراسم عروسی به صورت زیرزمینی و در باغ‌ها بیماری کرونا را تشدید می‌کند.

استاندار زنجان، گفت: تعدادی از تالار‌ها در استان پروتکل‌های بهداشتی و ظرفیت ۵۰ درصدی را رعایت نکردند که باید با آن‌ها برخورد شود و تالار‌هایی که این روند را ادامه دهند تعطیل می‌شوند.

حقیقی تاکید کرد: با صاحبان مراسم عروسی که باعث شدند طی چند روز گذشته تعداد بیماران کرونابی در استان افزایش یابد برخورد قانونی صورت می‌گیرد و به دستگاه قضایی معرفی شده و باید پاسخ بدهند.

او افزود: در دستگاه‌های اجرایی باید همه کار کنان و ارباب رجوع از ماسک استفاده کنند وگرنه مدیر دستگاه اجرایی مورد پاسخ قرار می‌گیرد.

استاندار زنجان، تصریح کرد: فرمانداران در شهرستان‌ها باید جلوی برگزاری مراسم عروسی به صورت زیر زمینی و در باغ‌ها را بگیرند.

حقیقی گفت: کرونا شوخی بردار نیست و نباید به خاطر عروسی سلامتی دیگران را به خطر انداخت و با افرادی که این امر دامن بزنند شوخی نداریم و برخورد جدی با آن‌ها داریم.

او برنظارت و بازرسی از تالار‌ها و واحد‌های صنفی در استان تاکید کرد و یاد آورشد: باید جلوی فعالیت واحد‌های صنفی که بهداشت فردی و اجتماعی را رعایت نمی‌کنند گرفته شود.

استاندار زنجان، نسبت به فعال شدن استودیو سلامت در استان تاکید کردو افزود: باید حضور در استودیو سلامت حالت کاربردی و آموزشی برای مردم داشته باشد.

حقیقی ابراز داشت: در روستا‌ها دهیاران و بخشداران مراسم عزا و عروسی را رصد کرده و از تجمعات جلوگیری کنند.

او از کوتاهی بیمارستان ارتش در زنجان نسبت به تهیه دستگاه اکسیژن انتقاد کرد و افزود: این بیمارستان باید برای بیماران زودتر مجهز شود.

استاندار زنجان، گفت: باید شهرستان‌هایی که به حالت سفید رسیدند آن را حفظ کنند و فرمانداران سعی کنند در شهرستان‌ها و روستا‌ها پروتکل‌های آموزشی را تقویت کنند.

حقیقی متذکر شد: مسئولان استانی و شهرستانی در حال حاضر به هیچ وجه اجازه خروج از محل خدمت و ترک حوزه مسوؤلیت خود را ندارند و در صورت نیاز به خارج شدن باید اجازه بگیرند، در غیر این صورت عزل خواهند شد.

او ادامه داد: همه مدیران و کارکنان دستگاه‌های اجرایی استان باید از ماسک استفاده کنند در غیر این صورت مدیر مربوطه، باید پاسخگو باشد نه فرد و یا کارمندی که از ماسک استفاده نکرده است.

استاندار زنجان با بیان اینکه عملکرد نادرست و بی تدبیری یکی از دستگاه‌های اجرایی باعث تجمع مردم شده است، افزود: باید نقص سیستم قبل از تجمع مردم اطلاع رسانی شود تا مردم نگران اموال خود نباشند و این مدیر کوتاهی کرده و باید پاسخگو باشد چرا که این کار بی خردی یک مدیر را می‌رساند.
 
منبع مهر
انتهای پیام/ن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.