استاندار اردبیل گفت: امسال بارانداز ریلی شهرستان پارس آباد اجرا می‌شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، اکبر بهنام جو، استاندار اردبیل در جریان سفر با همراهی وزیر جهاد کشاورزی به پارس آباد گفت: با فعال شدن پروژه‌های گلخانه‌ای در حال اجرا ۷۰۰ هزار تن به محصولات کشاورزی افزوده می‌شود که از طریق بارانداز ریلی می‌تواند به سایر نقاط عرضه شود.

او با بیان اینکه مساحت گلخانه در استان اردبیل در سال گذشته از ۱۲ هکتار به ۵۰ هکتار رسیده است تصریح کرد: شهرک گلخانه‌ای ۱۶۰۰ هکتاری در پارس آباد و ۷۰۰ هکتاری در سایر شهرستان‌های استان از جمله اقدامات توسعه گلخانه‌ای در استان اردبیل می‌باشد.

استاندار اردبیل با بیان اینکه اکثر سرمایه گذاری‌ها را بخش خصوصی انجام می‌دهد، اظهار کرد: تسهیلات لازم از محل اعتبارات ملی و استانی تامین شده است.

بهنام جو گفت: تسهیلاتی که از محل تبصره ۱۸ از طریق بانک کشاورزی برای پروژه‌ها در نظر گرفته شده است، نیز برای این پروژه‌ها اختصاص می‌یابد.

او با اشاره به اینکه در سال گذشته در خصوص احداث بار انداز ریلی با آذربایجان تفاهم نامه امضا شده است افزود: در خصوص احداث شهرک صنعتی مشترک نیز توافقنامه با کشور آذربایجان امضا شده است.

استاندار اردبیل با بیان اینکه  راه آهن اردبیل- پارس آباد هم با اتمام راه آهن اردبیل - میانه آغاز می‌شود بیان کرد: اجرای فاز اول این خط آهن امسال تا شهرک صنعتی ۲ اردبیل آغاز می‌شود.

بهنام جو به در حال اجرا بودن پروژه چهار بانده مغان از مسیر پارس آباد به سربند اشاره کرد و گفت: این پروژه ۳۰ میلیارد تومان اعتبار اولیه داشته و پیمانکار آن در حال اجرای پروژه می‌باشد.

او افزود: به دنبال آن هستیم تا با قطعه دیگر را به پیمانکار دیگر داده و علاوه بر ۳۰ میلیارد فعلی، ۳۰ میلیارد دیگر برای آن جذب و به سه راهی سربند برسیم.

استاندار اردبیل ادامه داد: بعد از سه راهی سربند هم به سمت مشگین شهر اجرای این پروژه ادامه می‌یابد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.