۴ شهرستان خراسان جنوبی درگیر مبارزه با ملخ صحرایی

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی با بیان اینکه ۱۰ استان درگیر مبارزه با ملخ صحرایی هستند گفت: مبارزه با این معضل به عزم ملی نیاز دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، میرجعفریان در جلسه ستاد عالی گیاه‌پزشکی استان با محوریت مبارزه با آفت ملخ صحرایی گفت : چهار شهرستان نهبندان، درمیان، سربیشه و زیرکوه، درگیر مبارزه با ملخ صحرایی هستند و موضوع مبارزه با این آفت از سال ۹۸ و در شرایطی که درگیر سیل بودیم، برنامه‌ریزی شده است.

او با تاکید بر اینکه مبارزه با ملخ صحرایی همانند بیماری کرونا به یک عزم ملی نیاز دارد افزود: مبارزه با این آفت، حمایت، پشتیبانی و عزم ملی می‌خواهد و با اعتبارات ناچیز استانی نمی‌توان با بحران مقابله کرد.

میرجعفریان معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی اظهار کرد: جهاد کشاورزی استان باید بر مبنای تکلیفی که برای دستگاه‌ها مشخص شده حمایت و پشتیبانی لازم را انجام داده و فرمانداران نیز برای اثربخشی موضوع مقابله با ملخ صحرایی، برنامه ریزی دقیقی داشته باشند و نیازمندی‌ها را گزارش کنند.


بیشتر بخوانید 


معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی ادامه داد: پروسه مبارزه باید روشن و تمام مراحل، تبدیل به شیوه نامه شده و امکانات، متناسب با میزان درگیریِ هر منطقه اختصاص داده شود تا منابع و انرژی نیروی انسانی هدر نرود.

او تصریح کرد: نیروی انسانی، تجهیزات و ماشین‌آلات با همکاری همه دستگاه‌های اجرایی، بسیج سازندگی، نیرو‌های نظامی و... تامین خواهد شد و اگر همراهی وزارتخانه و حمایت ملی را داشته باشیم می‌توان به مدیریت بحران امیدوار بود.

معاون کنترل آفات سازمان حفظ نباتات کشور نیز در این جلسه یادآور شد: ۱۰ استان درگیر مبارزه با ملخ صحرایی هستند و باید توجه داشت که امر مقابله، به‌تن‌هایی از عهده جهادکشاورزی خارج است و اگر همه دستگاه‌های استان بسیج نشوند، طی سه ماه آینده با یک بحران جدی مواجه خواهیم بود.

انتهای پیام  ط آ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.