در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد:

کاهش شهریه دانشجویان فنی و حرفه‌ای در ترم آینده

رئیس دانشگاه فنی‌ و حرفه‌ای گفت: در صورت عدم استفاده از امکانات کلاس‌های مجازی، شهریه دانشجویان شبانه در ترم آینده کاهش پیدا خواهد کرد.

ابراهیم صالحی عمران رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره برگزاری کلاس‌های عملی، اظهار کرد: در ایام تابستان موسسات و دانشکده‌های دانشگاه فنی و حرفه‌ای با اختیار خود کلاس‌های عملی را با توجه به شرایط بیماری برگزار می‌کنند.

او افزود: با توجه به پروتکل‌های بهداشتی اگر امکان برگزاری کلاس‌ها به صورت حضوری فراهم باشد، دانشکده‌ها می‌توانند کلاس‌های عملی را برای دانشجویان برگزار کنند و در غیر این صورت آن درس یا حذف می‌شود و یا به تاریخ دیگری موکول خواهد شد.

صالحی عمران با اشاره به پیش بینی‌های انجام شده برای برگزاری ترم جدید، اظهار کرد: دانشگاه فنی و حرفه‌ای برای برگزاری ترم جدید کاملا تابع تصمیم گیری‌های ستاد مقابله با کروناست، اما تاکید و پیش بینی ما به برگزاری کلاس‌های ترکیبی یعنی حضوری و مجازی و به میزان محدود است.

شروع کلاس‌های ترم جدید دانشگاه فنی و حرفه‌ای از ۱۵ شهریور

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای با بیان اینکه کلاس‌های ترم جدید از ۱۵ شهریور ماه، شروع خواهند شد، تاکید کرد: دانشگاه فنی و حرفه‌ای در نظر دارد تا برگزاری ترم جدید را از ۱۵ شهریورماه آغاز کند و نحوه برگزاری امتحانات به صورت حضوری و غیر حضوری کاملا برعهده دانشکده هاست، البته ناگفته نماند که تاکید بیشتر ما بر برگزاری امتحانات پایان ترم به صورت مجازی است.

او تصریح کرد: برگزاری امتحانات به صورت مجازی نخستین تجربه ما بود؛ بنابراین ممکن است برخی از دانشجویان این دانشگاه در امتحانات پایان ترم از نظر دسترسی به اینترنت و  زندگی در مناطق محروم با مشکلاتی داشته باشند.

صالحی عمران با اشاره به کاهش شهریه برای دانشجویان شبانه دانشگاه فنی و حرفه‌ای در ترم جدید، اظهار کرد: دانشجویانی که نتوانند از امکانات و کلاس‌های مجازی استفاده کنند، درصد کمی از شهریه آنها کاهش پیدا خواهد کرد و در صورت حذف ترم بخشی از شهریه ثابت‌شان تخفیف داده خواهد شد.

ترم جدید


بیشتر بخوانید:


او درباره وضعیت ترم دانشجویانی که نمی‌توانند به صورت مجازی امتحان دهند، گفت: آن دسته از دانشجویانی که نمی‌توانند از طریق سامانه الکترونیکی امتحان دهند یا مردود شده‌اند، حتی اگر ترم آخری باشند، باید در ترم تابستان یا ترم مهر ماه مجدد به گذراندن دروس خود اقدام کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار