تکرار ادعا‌های بی‌اساس پمپئو درباره ایران

وزیر خارجه آمریکا در ادامه تلاش‌های این کشور برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران، بار دیگر به اتهام‌زنی علیه کشورمان پرداخت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، «مایک پمپئو» امروز چهارشنبه بار دیگر ضمن تکرار ادعا‌های بی‌اساس خود، به اتهام‌زنی علیه کشورمان پرداخت.

پمپئو مدعی شد: «ممانعت ایران از بازرسی‌های هسته‌ای بر خلاف توافق هسته‌ای است.»

وی در ادامه اتهام‌زنی خود و در راستای تلاش برای همراه کردن دیگر کشور‌ها برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران، ادعا کرد: «اجازه نمی‌دهیم ایران بار دیگر دست به بی‌ثبات کردن منطقه بزند.»

وزیر خارجه آمریکا در بخش دیگری از اظهارات خود مدعی شد: «کشور‌ها در سراسر جهان دستیابی ایران به تسلیحات پیشرفته را رد می‌کنند.»

پمپئو همچنین ادعا کرد: «اجازه نمی‌دهیم ایران بار دیگر به تجارت تسلیحات بازگردد.»

وزیر خارجه آمریکا در ادامه ادعا کرد: ایران سزاوار لغو تحریم‌های تسلیحاتی نیست، زیرا آن‌ها پیش از این به محدودیت‌ها پایبند نبوده‌اند.

این ادعاهای پمپئو در حالی مطرح می‌شود که تحریم‌های تسلیحاتی ایران بر اساس توافق هسته‌ای و قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت در ماه اکتبر (مهر ماه) به پایان می‌رسد و آمریکا تلاش خود را برای تمدید این تحریم‌ها آغاز کرده است.


بیشتر بخوانید


سه‌شنبه شب نیز در جریان نشست شورای امنیت سازمان ملل درباره اجرای برجام، چین و روسیه بار دیگر مخالفت قاطع خود را با تمدید تحریم تسلیحاتی ایران اعلام کردند.

بسیاری از رسانه‌های غربی نشست سه‌شنبه شب شورای امنیت را صحنه انزوای آمریکا توصیف کردند؛ نشریه فارین پالیسی در مطلبی نوشت: مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا دیروز سه‌شنبه سعی کرد با به چالش کشیدن شورای امنیت سازمان ملل برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران که در ماه اکتبر منقضی می‌شود، نفوذ رنگ‌ و رو رفته کشورش را در سطح جهانی به نمایش بگذارد. اما به جای آن، دیپلمات ارشد آمریکایی در این شورای ۱۵ عضوی، با انتقادات دوستان و دشمنان خود به سبب خروج دو سال پیش آمریکا از توافق هسته‌ای ایران مواجه شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۲۰:۴۳ ۱۱ تير ۱۳۹۹
پمپئو مدعی شد: «ممانعت ایران از بازرسی‌های هسته‌ای بر خلاف توافق هسته‌ای است.»!!! تا جونت درآد فضول بسوز تا قیامت و عصبانی باشید و از عصبانیت بمیرید بروید به جهنم اسفل السافلین زباله دان تاریخ فراعنه نژادپرستان برده داران بشریت ای جنایتکاران تروریست .
آخرین اخبار