رییس سازمان جنگل‌ها و مراتع در ساری:

زراعت چوب امسال در ۳۰ هزارهکتار انجام می‌شود

رئیس سازمان جنگل‌ها و مراتع گفت: ۳۰ هزار هکتار از اراضی کشور امسال به زراعت چوب اختصاص یافته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، مسعود منصور رییس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور در ساری بر حمایت از توسعه زراعت چوب با هدف تامین مواد اولیه صنایع چوب و کاغذ و سلولزی کشور تاکید کرد و گفت: و امسال ۳۰ هزار هکتار برای توسعه این امر هدف گذاری شد.

او افزود: سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور به افراد دارای زمین که علاقه‌مند به زراعت چوب هستند علاوه بر یارانه نهال، تسهیلات بانکی نیز پرداخت می‌کند.

رییس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور ادامه داد: افرادی که سال‌های گذشته با هدف توسعه زراعت چوب درخت کاشتند و این درختان به سن دیر زیستی رسیدند نیز تسهیلات بانکی دریافت می‌کنند.

بیشتر بخوانید: مشکل اساسی صنایع چوب و کاغذ با درختان افتاده و شکسته حل نمی‌شود/ نیاز به واردات چوب داریم

مسعود منصور زراعت چوب را یکی از عوامل کاهش قاچاق چوب اعلام کرد و افزود: در طرح زراعت چوب یک هزار و ۱۰۰ اصله نهال در هر هکتار می‌تواند کاشته شود که پس از ۵ تا ۸ سال قابل برداشت هستند.

رییس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: با توجه به اجرای طرح تنفس جنگل واردات چوب نیز یکی از راهکار‌های تامین نیاز صنایع سلولزی کشور است و بر اساس ضوابط و مقررات بازرگانی به شرط نداشتن عامل آفت زا و بیماری، منع قانونی ندارد.

انتهای پیام / ک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار