خروج گندم از چرخه خرید تضمینی، تخلف است و با آن برخورد می‌شود

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت : خروج گندم از چرخه خرید تضمینی، تخلف است و به شدت با آن برخورد می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، محمد جواد تشکری معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت : خرید تضمینی گندم، برای پاسخ به نیاز مردم در تامین نان مصرفی انجام می‌شود و هر فردی که این محصول را در خارج از این چرخه، به مصرف برساند، مرتکب خلاف شده است.

تشکری گفت : با توجه به افزایش قیمت نهاده‌های دامی، این نگرانی وجود دارد که امسال گندم کمتری به دولت تحویل شده و جولان دلالان در بازار این محصول رونق بگیرد.

او اظهار داشت : یکی از دغدغه‌های هر ساله ما، خرید گندم به وسیله دلالان و خارج شدن این محصول از چرخه خرید تضمینی است.

او گفت: امسال این احتمال می‌رود که به علت افزایش قیمت نهاده‌های مرغی، مرغداران به خرید گندم روی آورند و بخشی از گندم تولیدی کشاورزان در سالن‌های مرغداری به مصرف برسد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی تصریح کرد : امسال قیمت سویا و ذرت افزایش یافته و بر این اساس مرغداران یکی از مشتریان اصلی گندم به شمار می‌روند.

تشکری افزود : در این زمینه، کارگروه‌های خرید تضمینی گندم در شهرستان‌ها هم نسبت به بررسی وضعیت و نظارت بر امور اقدام می‌کنند.

او درباره فعالیت دلالان و خرید محصول گندم کاران اظهار داشت : خرید گندم در سیلو‌ها بر اساس سامانه پهنه بندی انجام می‌شود و خرید تنها از کشاورز انجام می‌شود، بر این اساس دلالان نمی‌توانند جز از طریق کشاورز، گندم را به سیلو تحویل دهند.

او  در پایان گفت: پیش بینی می‌شود امسال ۲۶۸ هزار تن گندم در استان تولید و ۱۸۶ تا۲۰۰ هزار تن از این میزان به صورت تضمینی خریداری شود.

انتهای پیام/ه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.