تجهیزات مرغداری‌های خراسان شمالی نیاز به نوسازی دارند

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی خراسان شمالی گفت : تجهیزات مرغداری‌های این استان نیاز به نوسازی دارند که باید مورد حمایت بیشتر قرار گیرند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، محمد محمدزاده گفت : ۵۰ درصد مرغداری‌های استان فرسوده است که صاحبان این واحد‌ها توانایی به روز کردن تجهیزات را ندارند.

اوخواستار اعطای تسهیلات کمک بلاعوض و کم بهره به واحد‌های مرغ داری این استان شد.

محمد زاده کمبود نقدینگی اتحادیه مرغداران و شرکت‌های تابعه برای خرید نهاده از جمله ذرت و کنجاله سویا برای مرغداران، تاخیر در ارسال محموله‌های وارداتی مثل ذرت و کنجاله سویا به دلیل کوتاه بودن دوره جوجه ریزی را از دیگر مشکلات این تولید کننده‌ها دانست و افزود: پیشنهاد می‌شود حداقل سهمیه مرغداران را انبار‌های داخل تامین شود.


بیشتر بخوانید: تعزیرات حکومتی موظف به بررسی افزایش قیمت مرغ است 


محمدزاده کمبود زیر ساخت‌ها صنایع کشتارگاهی، سرد خانه و تونل انجماد برای صادرات گوشت مرغ را از دیگر مشکلات مرغ داری‌ها دانست.

اوآمار جوجه‌ریزی مرغداری‌ها در خرداد ماه امسال را به ظرفیت یک میلیون و ۱۰۷ هزار و ۶۹۰ قطعه و تولید دو هزار و ۴۳۷ تن مرغ زنده در ۴۶ واحد فعال ذکر کرد.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: با تحقق برنامه افزایش ۱۵ هزار تنی گوشت مرغ در سال جهش تولید، این استان امسال در تولید و تامین نیاز خود به این فراورده پروتئینی به خودکفایی می‌رسد.

محمدزاده اظهار داشت: تولید گوشت مرغ در این استان در سال ۹۷ حدود ۱۴ هزار تن بود که این رقم در پایان سال ۹۸ به ۱۹ هزار تن رسید که ۷۰ تا ۸۰درصد نیاز استان را پاسخ می‌دهد و بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته این میزان امسال با افزایشی ۸۰ درصدی به ۳۴ هزار تن خواهد رسید.

اوبا اشاره به افزایش نسبی ظرفیت واحد‌های تولیدی موجود، افزود: امسال همچنین با صدور مجوز برای افزایش ۱.۵ میلیون قطعه مرغ در هر دوره و تولید حدود ۱۴ هزار تن در پنج دوره تولیدی در سال، ظرفیت بسیار بالایی برای افزایش تولید مرغ در استان شکل خواهد گرفت.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی خراسان شمالی اظهار داشت : با تحقق تولید ۳۴ هزار تن گوشت مرغ در استان، که بیش از نیاز مصرفی استان است، زمینه برای ارسال آن به دیگر استان‌ها نیز فراهم می‌شود.

محمدزاده، میزان مصرف سالانه گوشت مرغ در این استان را ۲۱ تا ۲۳ هزار تن عنوان کرد و افزود : تاکنون هر ساله بخشی از نیاز گوشت مرغ خراسان شمالی از دیگر استان ها، از جمله خراسان رضوی تامین می‌شد که با برنامه ریزی صورت گرفته برای افزایش تولید، امسال حمل حدود ۱۰ هزار تن مرغ تولیدی افزون بر نیاز منطقه به خارج از استان امکانپذیر خواهد شد.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت : با جذب سرمایه گذاران و صدور مجوز‌های لازم، تلاش می‌کنیم تا میزان تولید گوشت مرغ در استان را به بیش از ۱.۵ برابر نیاز استان برسانیم.

محمدزاده با بیان اینکه در این استان جوجه یکروزه تولید نمی‌شود  افزود :  تلاش داریم تا در زنجیره تولید مرغ، واحد‌های جوجه یک روزه را نیز داشته باشیم تا این زنجیره تولید در استان تکمیل شود.

انتهای پیام/ه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.