۳۰ هزار تن گندم در سیستان و بلوچستان خریداری شد

رییس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: کشاورزان این استان تاکنون ۳۰ هزار تن گندم مازاد بر نیاز خود را به ۱۱ مرکز خرید تحویل داده‌اند.

محمد علی نیکبخت رییس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، گفت: برداشت گندم از نیمه دوم فروردین سالجاری آغاز و تا به امروز بیش‌از ۹۵درصد از گندمزار‌های سیستان و بلوچستان درو شده است.

او بیان کرد: ۶۸ هزار و ۱۴۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی سیستان و بلوچستان در سال زارعی جاری به کشت گندم اختصاص یافت که ۴۵ هزارو ۵۰۰ هکتار آن در پنج شهرستان حوزه سیستان بوده است.

رییس جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: افزون‌بر ۱۰۰دستگاه کمباین بومی و غیر بومی در کار برداشت گندم در این استان مشارکت داشته‌اند.

او اظهارداشت: در فصل کشت امسال یکهزار و ۲۰۰ تن بذرگندم و ۳۰ هزار تن انواع کود شیمیایی در اختیار کشاورزان سیستان و بلوچستان قرار گرفت.

نیکبخت با بیان اینکه امسال از سوی دولت هر کیلوگرم گندم ٢۵ هزار ریال از کشاورزان خریداری می‌شود افزود: قیمت خرید گندم در سالجاری نسبت به سال گذشته ۴٣ درصد افزایش یافته است.

او ادامه داد: سازمان غله کار خرید گندم را برعهده دارد و هیچ گونه محدودیتی در خرید و یا پرداخت هزینه این محصول راهبردی وجود ندارد.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار