طلاب اندیمشک ۴۰ متوفی کرونایی را به خاک سپرده اند

۴۰ متوفی کرونایی از سوی طلاب قرارگاه مردمی اندیمشک به خاک سپرده شدند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، حجت الاسلام حسن آذر افروز مدیر حوزه علمیه بقیه‌الله سفیران هدایت شمال خوزستان گفت: ۴۰ متوفی کرونایی از سوی طلاب قرارگاه مردمی اندیمشک غسل، تدفین و سپس به خاک سپرده شدند همچنین کمیته مسائل شرعی در زمینه غسل و دفن اموات کرونایی راه اندازی شد.

او ضمن تاکید بر تدفین شرعی امواتی که به علت ابتلا به کرونا ویروس از دنیا رفتند بیان داشت: این کمیته از سوی قرارگاه مردمی حوزوی اندیمشک به فعالیت می‌پردازد و اموات کرونایی در شهرستان از سوی طلاب و روحانیون قرارگاه بصورت شرعی غسل، کفن و تدفین می‌شوند.

حجت الاسلام آذر افروز با اشاره به انسجام موجود سراسر استان در زمینه تکریم اموات کرونایی افزود: هیچ متوفایی بدون اجرای مسائل شرعی به خاک سپرده نمی‌شود، غسل و کفن اموات کرونایی در هوای گرم استان، بسیار طاقت فرسا است، چه بسا می‌توان جانفشانی‌های طلاب و روحانیت را جمع آوری و به یک اثر هنری تبدیل کرد.

مدیر حوزه علمیه بقیه‌الله سفیران هدایت شمال خوزستان با بیان اینکه خدمت به دین عاملی در تشویق طلاب برای اجرای چنین امر خطیری است، تصریح کرد: در ابتدا مشکلاتی وجود داشت، اما به مرور زمان و با همراهی مسئولان شهرستان مرتفع گردید و هم اکنون ۳۰ طلبه و روحانی و نیروی مردمی داوطلب به غسل و کفن اموات کرونایی می‌پردازند.

این مقام مسئول ادامه داد: روحانیت خود را خدمتگزار مردم و دین می‌داند، چه بسیار متوفیانی بودند که خانواده هایشان جرأت نزدیک شدن به آن‌ها را نداشتند، اما طلاب، جهادی وار به امر غسل و کفن و دفن پرداختند و  آن‌ها با رعایت  پروتکل‌های بهداشتی خواسته شده به غسل و کفن اموات کرونایی می‌پردازند؛ در این زمینه همه امکانات برای طلاب فراهم شده است.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۴ ۱۷ تير ۱۳۹۹
دمتون گرم
واقعا فداکاری بزرگیه
حتی خانواده کرونایی جرات ندارم نزدیک بشه