هشدار نارنجی هواشناسی نسبت به تشدید سرعت باد‌های ۱۲۰ روزه در سیستان

معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی سیستان و بلوچستان با اشاره به صدور هشدار سطح نارنجی هواشناسی گفت: از روز جمعه بر شدت وزش باد‌های ۱۲۰ روزه در شمال استان افزوده می‌شود.

دوست محمد کلیم معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی سیستان و بلوچستان در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، با اشاره به صدور هشدار سطح نارنجی هواشناسی گفت: از روز جمعه بر شدت وزش باد‌های ۱۲۰ روزه در شمال استان افزوده می‌شود به طوریکه خیزش گردوخاک، کاهش دید افقی و کاهش کیفیت هوا در پنج شهرستان شمالی استان روی می‌دهد.

دوست محمد کلیم اظهار داشت: بر اساس آخرین خروجی نقشه‌های پیش یابی و مدل‌های جوی از فردا مجدد بر شدت وزش باد‌های ۱۲۰ روزه در پنج شهرستان شمالی و با شدت کمتر در نوار غربی و مرز شرقی استان افزوده می‌شود.

او  افزود: وزش این باد شدید علاوه بر کاهش دید افقی و کیفیت هوا، ممکن است در برخی مناطق به تاسیسات و محصولات کشاورزی خسارت وارد کند

معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی سیستان و بلوچستان ادامه داد: توصیه می‌شود در زمان غبار آلود شدن هوا از تردد‌های غیر ضروری خوداری و از مسافرت‌های غیر ضرور نیز اجتناب شود.

کلیم تصریح کرد: پیش بینی می‌شود وزش باد‌های شدید در شمال استان تا پایان یکشنبه ادامه داشته باشد که در تردد‌های برخی بخش‌های محور‌های شمال استان نیز اختلال ایجاد کند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار