کاهش ۳۳ درصدی تصادفات در محور‌های گردشگری استان همدان

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای همدان از کاهش ۳۳ درصدی تصادفات در محور‌های گردشگری استان خبر داد.

کاهش ۳۳ درصدی تصادفات در محور‌های گردشگری استان همدانمصطفی پناهنده، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان در گفت و گو با خبرنگار   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان با اشاره به اینکه کاهش تصادفات جاده‌ای یکی از آثار مثبت به کارگیری گسترده دوربین‌های ثبت تخلف در جاده‌ها است، گفت: با توجه به رسالت سازمان برای نصب سامانه‌های ثبت تخلف در محور‌های شریانی، به لحاظ توریستی و گردشگر پذیر و همچنین پرتردد بودن برخی محور‌های استان بحث جابجایی دوربین‌های ثبت تخلف در دستور کار این اداره کل قرار گرفت.

او افزود: با جابجایی این دوربین ها، آمار تصادفات در محور‌های توریستی استان از جمله محور غار علیصدر و محور گنجنامه پس از نصب دوربین‌ها در سه ماهه پایانی سال ۹۸ حدود ۳۳ درصد کاهش یافته است.

پناهنده ادامه داد: در این جاده‌ها آمار تصادفات و تخلف قانونی به میزان محسوسی کاهش پیدا کرده است و انتظار می‌رود که با افزایش این دوربین‌ها در جاده‌ها میزان تصادفات کاهش قابل توجهی داشته باشد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان  ابراز داشت: این اداره کل به دنبال تکمیل و توسعه سامانه‌ها در محور‌های اصلی و شریانی و همچنین محور‌های پرتردد و توریستی است.

این مسئول با اشاره به اینکه بر اساس آمارها، خطای انسانی حدود ۷۰ درصد در بروز تصادفات جاده‌ای تأثیرگذار است، یادآور شد: این مسئله نشان می‌دهد که در صورت کاهش خطای انسانی می‌توان درصد بالایی از تصادفات جاده‌ای را کاهش داد، از این رو گسترش این سامانه‌ها در جاده‌ها می‌تواند تأثیر مطلوبی داشته باشد.

هم اکنون در استان همدان ۶۶ دوربین ثبت تخلف، ۷۴ دوربین ترددشمار و ۲۴ دوربین نظارت تصویری فعال است.

انتهای پیام/ د 

برچسب ها: همدان ، راهداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.