برنامه مشترک جنبش‌های حماس و فتح برای مقابله با طرح الحاق کرانه باختری

نائب رئیس دفتر سیاسی حماس و دبیرکل کمیته مرکزی فتح بر مشارکت در برنامه‌ای مشترک برای مقابله و به شکست کشاندن طرح الحاق کرانه باختری تاکید کردند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از المیادین، صالح العاروری، نائب رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس و جبریل الرجوب، دبیرکل کمیته مرکزی فتح در کنفراسی مطبوعاتی از آغاز مرحله جدید از برنامه مشترک برای مقابله با طرح الحاق کرانه باختری خبر دادند.

العاروری گفت: هم اکنون فرصتی برای آغاز مرحله‌ای جدید است برای خدمت رسانی راهبردی به مردم فلسطین در مرحله‌ای که بیشترین خطر را داراست.

العاروری افزود: اگر اسرائیل بتواند تنها بخش کوچکی از کرانه باختری را به اراضی اشغالی الحاق کند این کار آغازی برای سلسله طرح‌های الحاقی خواهد شد.

او بر واجب بودن مقابله با چنین اقداماتی و سکوت و همزیستی نکردن تحت هیچ شرایطی تاکید کرد و افزود: اقدام الحاق گامی در راستای لغو طرح تشکیل دو دولت است، زیرا در این پروژه نمی‌توان دولتی در کرانه باختری و نوار غزه تاسیس کرد.

نائب رئیس دفتر سیاسی حماس افزود: اشغالگران کرانه باختری را سرزمین موعود خود می‌پندارند و آماده رفتن به سوی هر گزینه خطرناکی در آن هستند و سابقه‌ای طولانی در بیرون راندن و آواره کردن فلسطینیان دارند.

او تاکید کرد: جنبش‌های حماس و فتح در مقابله با اشغالگری و جلوگیری از طرح‌های متجاوزان حتی با وجود اختلاف نظر باز هم متحد هستند. ما باید اختلافات را برای منفعت راهبردی و بنیادین که همان تناقض داشتن با اشغالگران است کنار بگذاریم.

صالح العاروری به تجربه برنامه مشترک در دو انتفاضه اول و دوم اشاره و تاکید کرد که برنامه مشترک تمام طرح‌های اشغالگری را به شکست کشاند.

او خطاب به جوانان و پایگاه‌های فتح و حماس گفت که باید در تمامی عرصه‌ها فعالیت کنند و منتظر دستورات مستقیم نباشند. همه باید به برنامه مشترک برای مقابله با طرح الحاق و دفاع از مردم بپیوندند.

نائب رئیس دفتر سیاسی حماس اعلام کرد از تمامی انواع مبارزه و مقاومت علیه طرح الحاق استفاده خواهند کرد.

صالح العاروری در پایان تاکید کرد که به گفته سخنگوی گردان‌های القسام اعلام اجرای طرح الحاق به مثابه اعلام جنگ علیه ملت فلسطین است و مردم نوار غزه کاملا آماده هستند.

در مقابل، عضو ارشد فتح گفت: واکنش به طرح الحاق، نوعی اجماع مردمی را علیه گام [تل‌آویو] نشان داد.

جبریل الرجوب در ادامه گفت: اجماع در فتح و حماس در خصوص رد تصمیم الحاق ما را به سوی یک نگرش راهبردی برای رهبری مردم رهنمون خواهد کرد.

او افزود: ما می‌خواهیم یک صفحه جدید با حماس ایجاد کنیم و همچنین می‌خواهیم یک الگوی جدید از اسرا و ملت خود ارائه کنیم.

الرجوب در ادامه از کشور‌های عربی و اسلامی خواست که به تصمیمات سران احترام بگذارند و با اشغالگران و عادی‌سازی تعامل نداشته باشند.

عضو ارشد جنبش فتح در ادامه گفت: نتانیاهو و کابینه شکست‌خورده‌اش در وضعیت متناقضی با جامعه بین‌الملل به سر می‌برند. وظیفه ما در فتح و حماس بقای این تناقض است.

او گفت که جنبش فتح در کنار حماس در راستای تحقق تمام ابزار‌های وحدت ملی و مسئله ایجاد کشور و حق تعیین سرنوشت، تلاش خواهد کرد.

عضو ارشد فتح تاکید کرد که این جنبش خواهان بازگشت به گذشته نیست و گفت که از تمام اعضای فتح می‌خواهد صفحه جدیدی را در این زمینه ایجاد کنند.

او همچنین تاکید کرد: آنچه درباره آن سخن می‌گویم، خواسته کمیته مرکزی و تصمیم ما به اجماع از راه مبارزه یکپارچه، مشترک و با عالی‌ترین سطح انسجام است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار