غرس ۴۰ هزار اصله نهال در اردبیل/ افزایش ۲۹ درصدی کرایه حمل و نقل عمومی در اردبیل

شهردار اردبیل گفت: طرح کاشت ۴۰ هزار اصله نهال در شهر اردبیل در اولویت است که بخشی از آن تاکنون عملیاتی شده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، حمید لطف‌اللهیان، شهردار اردبیل در جلسه رسمی شورای شهر اردبیل گفت: از این تعداد ۱۰ هزار اصله نهال که اغلب نهال‌های متناسب با اقلیم اردبیل هستند، کاشته شده و این روند همچنان ادامه دارد.

او بیان کرد: امسال به دلیل شرایط کرونا مراسم کاشت درخت و نهال و توسعه فضای سبز را برگزار نکردیم و به دلیل پائین آوردن جاذبه‌های شهری در اوایل سال سعی شد تا عملیات نهال‌کاری و گل‌کاری با تاخیر و تعلل انجام شود.

شهردار اردبیل افزود: در دو ماه اخیر و با هدف ایجاد نشاط اجتماعی در بین شهروندان کاشت انواع گل‌های زینتی و فصلی با تلاشی که مرکز تولیدات گل و گیاه ما داشتند، آغاز شده و این فرآیند ادامه دارد.

لطف‌اللهیان بیان کرد: همکاران ما در فضای سبز با تلاش شبانه‌روزی سعی در کشت و نگهداری انواع گل‌ها، نهال‌ها و درختچه‌ها دارند تا هر چه بیشتر به زیبایی شهر افزوده شود.

او تصریح کرد: در کنار توجه به حوزه توسعه فضای سبز نسبت به خرید ۳۰۰ مخزن زباله شهری اقدام کردیم تا چهره زشتی که برخی از این مخازن به سیمای شهر داده بود، ترمیم و اصلاح شود.

شهردار اردبیل بیان کرد: به هیچ وجه قصد جابجایی منابع حوزه خدمات شهری را برای خرید نهاده‌ها و نیازمندی توسعه فضای سبز نداریم بلکه از ردیف ماشین‌آلات مکانیزه‌ای که توان خرید آن را نداریم، این منابع تامین خواهد شد.

لطف‌اللهیان گفت: در اعمال ۴۰ درصد بخشودگی اجاره بهای پیمانکاران شهرداری تاکید ما بر اعمال این رویه طبق قرارداد انجام شده است و به هیچ وجه نمی‌توان در فرآیند کارشناسی تعللی را به وجود آورد.

او اظهار کرد: امیدواریم به جای کاهش اجاره بها از واژه بخشودگی در این زمینه استفاده شود تا کمیته انطباق ایرادی بر این موضوع نگیرد که با یک مکانیزم مشخص سعی در جبران خسارت وارده از کرونا به پیمانکاران را داریم.

شهردار اردبیل گفت: البته در هفته‌های آینده برای فعالان حوزه تبلیغات و سایر پیمانکارانی که دچار ضرر و زیان شده‌اند پیشنهاد ترمیم و بخشودگی اجاره بها و جبران خسارت وارده از کرونا را خواهیم داشت که در مجموع انتظار می‌رود شورای شهر با در نظر گرفتن کلمه بخشودگی این لایحه شهرداری را به تصویب برساند.

لطف‌اللهیان به افزایش ۲۹ درصدی کرایه حمل و نقل عمومی در اردبیل اشاره کرد و گفت: اگر این افزایش براساس تقاطع انجام می‌شد رقمی بیش از ۱۰۰ درصد رشد کرایه‌ها را شاهد بودیم که با پرهیز از این امر سعی شد در مسیر‌های مختلف افزایش نرخ تا ۲۹ درصد اعمال شود.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.