دهه کرامت فرصتی برای تبیین سیره اهل بیت

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی دهه کرامت را فرصت مناسبی برای تبیین سیره اهل بیت برای نسل جدید دانست.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز،حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی در نشست تخصصی غدیر و بزرگداشت علامه امینی در تبریز، دهه کرامت را فرصتی برای تبیین سیره معصومین و آشنایی بیشتر جوانان و نوجوانان با معارف اهل بیت خواند و گفت: دهه کرامت ریشه اعتقادی و فرهنگی عمیقی دارد و فرصت مناسبی برای حوزه‌های فرهنگی، دینی و دستگاه‌های اجرایی کشور است تا از این فرصت برای پیوند نسل جدید با معارف اهل بیت استفاده کنند.

او دهه کرامت را فرصتی برای ترویج بزرگ‌منشی و تبیین جایگاه زن در جامعه اسلامی عنوان کرد و گفت: باید از دهه کرامت برای پویایی فعالیت‌های فرهنگی، تبلیغ سیره رضوی، ترویج سبک زندگی اسلامی، فرهنگ رضوی و دستگیری از قشر ضعیف استفاده کرد.

او افزود:در رابطه با غدیر باید فعالیت‌های گسترده‌ای انجام شود و وظیفه ما نسبت به این واقعه بسیار سنگین است.

امام جمعه تبریز، یکی از روش‌های تکریم و بزرگداشت عالمان و افراد شاخص را نشر افکار و بیانات و معارف آن‌ها دانست و گفت: در شرایط حاضر علما و معارف آن‌ها رو به فراموشی است و تلاش‌ها باید برای شناخته شدن چهره‌ علمی آن‌ها بیشتر شود، زیرا علمای بزرگ آذربایجان در حال فراموشی از ذهن مردم هستند.

او با بیان اینکه نسبت به علامه امینی کم کاری و کوتاهی کرده‌ایم افزود: بخصوص ما آذربایجانی‌ها باید در ترویج و شناساندن معارف این شخصیت برجسته اسلام بیشتر تلاش کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم گفت: علامه امینی را باید فرشته حقیقت نامید، زیرا حیاتش را وقف اسلام کرد و شخصی بود که حقیقت در او موج می‌زد و رودخانه یقین در سراسر وجود او جاری و ساری بود.

او گفت: علامه امینی استوانه علم‌الیقین و سیراب شده در کوثر ولایت بود که هستی خود را در کوره عشق امیرالمومنین ریخت و جاودانه شد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی گفت: عشق بی انتهای علامه امینی به حضرت علی (ع) سبب پیدایش کتاب الغدیر شد و ندای حقیقت شیعه را به گوش جهانیان رساند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار