گزارش؛

بازار سکه و ارز چشم انتظار ارزانی؛ افزایش تعداد سهامداران با عرضه اولیه در بورس محقق می شود

ارائه عرضه اولیه سهام سیتا در دومین هفته تیر ۹۹ باعث رشد شاخص بورس شد و بازار طلا و سکه نیز همسو با افزایش نرخ ارز روند صعودی قیمت را تجربه کرد.

به گزارش خبرنگار نبض بازار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، دومین هفته تیر ۹۹ با افزایش نرخ ارز و طلا آغاز شد به گونه‌ای که نرخ  سکه از کانال ۹ میلیون تومان عبور کرد و دلار به قیمت ۱۹ هزار تومان نزدیک شد همچنین بازار سرمایه در این هفته خوش درخشید و برخلاف  مشکلاتی که در سیستم کارگزاری‌ها به وجود آمد شاخص بورس به روند رو به رشد خود ادامه داد.

البته با افزایش نرخ سیمان در بازار، سهام‌های شرکت‌های تولید کننده  سیمان شاهد رشد محسوسی بود و با عرضه اولیه سیتا در بازار سرمایه بر رشد شاخص بورس افزوده شد که به گفته مدیرعامل شرکت مدیریت فناوری بورس در عرضه اولیه گذشته ۲ و نیم میلیون نفر شرکت کردند و عرضه اولیه سهام شرکت سیتا رشد ۵۰ درصدی را نشان می‌دهد.

از طرف دیگر تولید نفت اوپک با کاهش ۱.۹۳ میلیون بشکه در روز در ماه ژوئن به ۲۲.۶۹ میلیون بشکه در روز رسید و نفت برنت در آخرین روز هفته با  نرخ ۴۲.۰۷ دلار معامله شد.

حباب سکه به ۹۰۰ هزار تومان رسید

نادر بذرافشان  دبیرهیات مدیره اتحادیه طلا، جواهر و سکه تهران در گفت و گو با خبرنگار نبض بازار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: در آخرین روز هفته سکه تمام بهار آزادی به قیمت ۹ میلیون و ۵۸۰ هزار تومان رسید و حباب سکه حدود ۹۰۰ هزار تومان بود که افزایش قابل توجه ای را تجربه کرده است.

بذر افشان افزود: در دومین هفته تیر ۹۹ روند قیمت سکه و طلا صعودی بود و اونس جهانی حدود ۲۰ دلار افزایش یافت که به دنبال آن   با افزایش تقاضا در بازار مواجه بودیم.

او تصریح کرد: فروش مجدد گواهی سپرده سکه در بانک‌ها عاملی بر افزایش تقاضادر بازار شد و ارزش این گواهی نسبت به قیمت سکه در بازار بیشتر است که به همین دلیل میزان خرید سکه در بازار افزایش یافته است.

دبیرهیات مدیره اتحادیه طلا، جواهر و سکه تهران بیان کرد: البته با افزایش اونس جهانی و روند صعودی نرخ ارز کاهش قیمت سکه و طلا دور از انتظار است البته نباید فراموش کرد که  کنترل بیشتر بانک مرکزی بر بازار ارز می‌تواند بر ثبات بیشتر نرخ طلا و سکه تأثیر داشته باشد.


بیشتر بخوانید


افزایش ۴۰ درصدی نرخ ارز نسبت به سال گذشته 

علی اصغر سمیعی زفرقندی رییس اسبق کانون صرافان ایرانیان و تحلیلگر بازار ارز در گفت و گو با خبرنگار نبض بازار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: علت اصلی افزایش قیمت ارز کاهش یافتن ارزش پول ملی است که در اثر افزایش نرخ تورم و بهره رخ می‌دهد و البته  بهتر است قیمت‌ها بر اساس تفاضل نرخ تورم و بهره در کشور ایران با کشور‌های حوزه دلار است  تنظیم شود.

سمیعی تصریح کرد: ممکن است برای مدتی با تزریق ارز به میزان بیش از تقاضا به بازار بتوان قیمت‌ها را ثابت نگه داشت، اما این راهکار کوتاه مدت است چراکه بعد از مدتی با کوچک‌ترین عامل تأثیرگذار در بازار قیمت ارز به صورت جهشی افزایش میابد که البته در سال ۹۷ با افزایش ۵ برابری نرخ ارز در بازار شاهد این رویداد بوده‌ایم.

او افزود: هم اکنون بهترین راه مقابله برای سود جویانی که در بازار ارز فعالیت می کنند مدیریت بازار است یعنی نرخ ارز واقعی و واحد باشد و  از طرف دیگر با کاهش و نزدیک کردن  نرخ‌های بهره و تورم  به صفر می توان در ایجاد ثبات بازار قدم مهمی برداشت.

این تحلیلگر بازار ارز بیان کرد: امسال قیمت ارز حدود ۴۰ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافت و بر اساس تفاضل نرخ تورم در کشور  با کشورهای حوزه دلار است به طور متوسط روزانه حدوداً ۲۰ تومان باید به قیمت ارز افزوده می‌شد به‌بیان‌دیگر در حال حاضر که حدود ۱۰۰ روز از سال جدید می‌گذرد قیمت دلار تقریباً ۱۹ هزار تومان است البته این روند برای بازار ارز انتظار می‌رفت و سبب شد افرادی که در این بازار تخصصی ندارند متقاضی خرید ارز و طلا باشند.

او اظهار کرد: افزایش تقاضا در بازار سبب شد روند صعودی قیمت ارز با سرعت بیشتری پیش رود به عنوان مثال نرخی که برای یک یا ۲ ماه آینده قابل پیش بینی و واقعی بود با ایجاد حباب قیمتی، زودتر از موعد مقرر محقق شد و البته قیمت طلا هم بر اساس اونس جهانی کاملاً وابسته به قیمت ارز است که با  نوسان نرخ ارز همسو خواهد بود.

عرضه اولیه در بازار سرمایه باعث رشد قابل توجه  شاخص بورس می شود

حامد ستاک کارشناس بازار سرمایه در گفت و گو با خبرنگار نبض بازار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: به طور کلی عرضه‌های اولیه در بازار سرمایه باعث افزایش تعداد سهامداران می‌شود که این امر به ۲ صورت انجام می‌شود به بیان دیگر سهام داران جدیدی در عرضه اولیه خرید خواهند کرد و از طرف دیگر معمولاً با ارئه عرضه اولیه، سهام ترجیحی به کارکنان شرکت مورد نظر تعلق می‌گیرد که البته این سهام باعث افزایش ورود تعداد بیشتر سهامداران به بازار سرمایه می‌شود و ضریب نفوذ بازار سرمایه را در جامعه بیشتر می‌کند.

او بیان کرد: غالباً عرضه‌های اولیه با قیمت‌های جذابی ارائه می‌شوند که افراد زیادی میل به خرید آن را دارند. ورود عرضه اولیه به بازار سرمایه سبب می‌شود قسمتی از نقدینگی به سمت تولید جریان داشته باشد و این امر باعث تأمین مالی شرکت‌های تولیدی می‌شود.

ستاک تصریح کرد: عرضه اولیه در بورس باعث ورود صنایع مختلف به بازار سرمایه می‌شود که به دنبال آن بازار از تنوع بیشتری برخوردار خواهد بود و امیدواریم عرضه‌های اولیه بیشتری در بازار سرمایه ایجاد شود چراکه سهامداران به‌صورت شفاف سهام خود را مدیریت می‌کنند و درنهایت سود می‌برد.

این کارشناس بازار سرمایه گفت: عرضه اولیه سهام سیتا نیز که یکی از شرکت‌های زیر مجموعه تأمین اجتماعی است با استقبال خوبی همراه بود که باعث افزایش شاخص بورس شد.
 
او بیان کرد: تا زمانی که ورود نقدینگی در بازار سرمایه ادامه دار باشد شاخص بورس با رشد همراه خواهد بود و معتقدم با وجود رشدهای موقت در سایر بازارهای مالی، بورس بهترین گزینه برای سرمایه گذاری است.

آینده بازارهای  مالی  چه می شود؟

حال باید دید روند قیمت ارز و سکه چگونه خواهد بود و بعداز این افزایش شتابان، تب تند  قیمت در بازار های مالی کاهش میابد یا خیر.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۴ ۱۳ تير ۱۳۹۹
مردم ما اگر به دلار اهمیت نمیدادن همه چی اروم میشد ولی چه فایده که هرچی که گرون میشه مردم به هر دری میزنن تا اون وسیله روکه گرون شده رو بیشتر تهیه کنن مسئول گرون کرد مردم عقلشون کجاست نخرن تا این التهابات کمتر بشه این زرنگی دولتمون نشون میده که به هر ترفندی میزنه مردم پایه هستن
Iran (Islamic Republic of)
طلا 18 عیار 1 میلیون رد میکنه
۱۹:۴۴ ۱۳ تير ۱۳۹۹
18 عیار 1 میلیون تومن
Iran (Islamic Republic of)
سکه 15 میلیون با ادامه این روند سیاسی
۱۹:۴۱ ۱۳ تير ۱۳۹۹
سکه 15
دلار 30
تا آبان ماه بعد آبان انتخاب ترامپ میره تا 40
سکه 20 25
Iran (Islamic Republic of)
محمدمهدی
۱۸:۴۶ ۱۳ تير ۱۳۹۹
درود
اگه سکه می شد کنترلش کنین و بشه 5 تومن و دلار هم بشه قیمت آزادش 15 هزار تومن و کالا ها هم بر همون اساس ارزون بشن و کالای داخلی هم در کنار واردات درست زیاد بشه و با کیفیت...
این ایرانر رو میشه گفت تو وضعیت متوسط هست، هر چند که دلار 15 هزار تومن و سکه ی 5 تومن زیاده اما از الان بهتره
Iran (Islamic Republic of)
سکه 15 میلیون با ادامه این روند سیاسی
۲۰:۲۴ ۱۳ تير ۱۳۹۹
تا 15 میره
ونزولا2
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۳ ۱۳ تير ۱۳۹۹
گندش رو درآوردی.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۸ ۱۳ تير ۱۳۹۹
خوبه خدا شب را آفرید و تعطیلات هم هست و الا قبمتها بایستی 100 برابر شده باشند با این وضعیت بی تفاوتی دولت
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۱۴:۴۸ ۱۳ تير ۱۳۹۹
همه مردم میدونن اقتصاد ورشکست شده این حرفها هم کمکی نمیکنه دیگه دروغ نگید چون تاثیری نداره اینم میخوای پخش کن میخوای پخش نکن چون همه میدونن اقتصاد ورشکست شده!!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۷ ۱۳ تير ۱۳۹۹
با سلام
می دانم اینجا جاش نیست ولی تو رو خدا به فکر معیشت معلمان باشید چرا یک دکتر معلم در آموزش و پرورش که در روستا خدمت می کند باید نصف یک کارشناس در سازمان های دیگر مانند بهداشت و بانک حقوق بگیرد.
خواهشا پیگیری کند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۱ ۱۳ تير ۱۳۹۹
من‌خودم معلمم حقوق معلمان در این دولت متناسب با تورم رشد کرده است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۴۶ ۱۵ تير ۱۳۹۹
تو معلم نیستی و گرنه دروغ نمی گفتی . حقوق معلمان مثل ادارات دیگه 15 درصد افزایش یافته است . تورم تو کشور ما حداقل 40 درصد در سال هست....
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۴:۲۶ ۱۳ تير ۱۳۹۹
ما تو کشوری زندگیم میکنیم که قیمت های اجناس بر اساس دلار حساب میشه صنعت خودروسازی گرفته قیمت لوازم برقی اگر توان تولید ندارید تو کشور تولید را قطع کنید بهونه افزایش قیمت دبار را نیارید اگر نمیتونید قطعات ماشین یخچال تو ایران تولید کنید در اون کارخونه ها را ببندید چه تولید ملی که تاوانشا مردم بذن یک جنس بی کیفیت را مردم چند برابر قیمت واقعی بگیرند بخاطر حمایت از کالای ایرانی
یک کارگر ایرانی با حقوق 2300000 چند هزار سال باید کار کنه که بتونه برا دخترش جهیزیه بگیره
کسی جوابگو نیست علی برکت الله کشور ما ارزونیه کارگران کشورمون فقط حقوقاشون رو حبابه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۴ ۱۳ تير ۱۳۹۹
دلار این هفته بالای ۲۵ می شود، البته ایکاش نمیشود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۷ ۱۳ تير ۱۳۹۹
چرا تو هیچ کدوم از بخش های خبری به قیمت افسار گسیخته سکه و طلا و لوازم خانگی و دلار و... پرداخته نمیشه ؟
پس کی صدای ما مردم رو به مسئولین برسونه
تحمل این همه گرونی دیگه سخته برای ما اقشار متوسط

شما هم میدونم درج نمیکنی چون صدای ما مردم نیستی ...
United States of America
ناشناس
۱۴:۲۹ ۱۳ تير ۱۳۹۹
چکار به قیمت افسار گسیخته سکه و طلا و دلار داری??
France
علی
۱۴:۳۳ ۱۳ تير ۱۳۹۹
چرا هیچکس راجب افسار کسیختگی و کهکشانی شدن بورس حرف نمیزنه. عامل همی بدبختی و. گرانی ها بورس هست. اقا نه سکه و ارز. ارز. از یک سال قبل تا امروز. 30 درصد. رشد کرده. کالاها هم تا 30 درصد رشد کنند. قبول این بورس هست در یک سال 600 درصد رشد داشته و علمل بدبختی و تورم و گرانی کالاها شده دقت کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۷ ۱۳ تير ۱۳۹۹
چرا تو هیچ کدوم از بخش های خبری به قیمت افسار گسیخته سکه و طلا و لوازم خانگی و دلار و... پرداخته نمیشه ؟
پس کی صدای ما مردم رو به مسئولین برسونه
تحمل این همه گرونی دیگه سخته برای ما اقشار متوسط
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۳ ۱۳ تير ۱۳۹۹
انقدر کیلیویی سهام نفروشید
که یک شبه چند برابر میشه این یعنی بدبختی ۸۰ درصد مردم نمیدونن سهام چیه یعنی همون بدبخت بیچارهایی که زیر بار تورم که از افزایش سهام بی دروپیکر به وجود میاد له میشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۵ ۱۳ تير ۱۳۹۹
افتادید به فروش کارخانه های دولتی، و تبدیل به بخش خصوصی، و پول این فروش ها، کجا می رود؟؟؟؟
United States of America
ناشناس
۱۴:۳۴ ۱۳ تير ۱۳۹۹
۸۰ درصد مردم نمیدونن سهام چیه ? نخرن
France
علی
۱۴:۳۵ ۱۳ تير ۱۳۹۹
سهام یعنی همون بورس. عامل همی بدبختی ها افزایش دیوانه وار بورس هست. 600 درصد دریک سال در صورتی که ارز از سال قبا تا امروز 30 درصد فقط رشد داشته
Iran (Islamic Republic of)
مدافع حرم
۱۳:۱۱ ۱۳ تير ۱۳۹۹
حمایت از کالای ایرانی و ممنوع شدن واردات کالای خارجی که ضرورتی ندارد.....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۰ ۱۳ تير ۱۳۹۹
پ کالاهای ایرانی ک اصلا کیفیت ندارن روز بروزم ده برابر میشن
Iran (Islamic Republic of)
پیام
۱۳:۰۲ ۱۳ تير ۱۳۹۹
چرا اینهمه گرون میشه.تعجب نمودیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۲ ۱۳ تير ۱۳۹۹
دلار که چهل درصد گرون بشه یعنی تورم حداقل 40 درصد بالا رفته و با توجه به این همه دلال در اقتصاد بیمار ایران تورم رو خیلی بالاتر از این حرفا بالا میبرن!
United States of America
ناشناس
۱۴:۳۸ ۱۳ تير ۱۳۹۹
دلار چکار به نان داره?
United States of America
ناشناس
۱۴:۳۹ ۱۳ تير ۱۳۹۹
فردین میگه دلارارزون بشه حتی بشه صدتومن هیچی ارزون نمیشه
Iran (Islamic Republic of)
فردین
۱۲:۴۷ ۱۳ تير ۱۳۹۹
دلارارزون بشه حتی بشه صدتومن هیچی ارزون نمیشه مثل نفت که ارزون شدبنزین یامشتقات نفتی یک ریالی هم ارزون نشدالبته جای تعجب داره که گرونترنشد
France
علی
۱۴:۳۷ ۱۳ تير ۱۳۹۹
عامل گرانیهای افسار گسیخته بورس هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۴ ۱۳ تير ۱۳۹۹
فقط باید طلاها را از دور نگاه کرد
United States of America
ناشناس
۱۴:۴۰ ۱۳ تير ۱۳۹۹
نگاه کن
Iran (Islamic Republic of)
آبتین
۱۲:۴۰ ۱۳ تير ۱۳۹۹
از موقعی که سکه سه چهار پنج شش هفت هشت نه میلیون شدهمش میگن حدودیک میلیون حباب داره سی میلیون هم بشه که دورازانتظارنیست میگن یک میلیون حباب داره
United States of America
ناشناس
۱۴:۴۳ ۱۳ تير ۱۳۹۹
سکه که نان گندم نیست
Iran (Islamic Republic of)
شهاب
۱۵:۲۱ ۱۳ تير ۱۳۹۹
دقیقاً
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۲:۳۵ ۱۳ تير ۱۳۹۹
جالبه یه مشت دلال یه مدت بین خلق الله شایعه حبابی بودن و ریزش بورس رو مطرح میکردن که به حول و قوه اللهی تیرشون به سنگ خورده.یکی نبود به این جماعت بگه آخه سکه8ونیم میلیونی و دلار20هزار تومنی و پراید80میلیونی و آپارتمان متری خداتومنی حباب نداره ولی سهام 200یا 300تا تک تومنی حباب داره؟
France
علی
۱۴:۴۰ ۱۳ تير ۱۳۹۹
بورس کاملا افسارگسیخته و ساختگی هست بورس 600 درصد رشد. ارز 30 درصد رشد در یک سال حالا بگو چرا کالاها 600 درصد رشد کرده و زمین و خونه و کالا چرا 30 درصد رشد نکردن ؟؟؟پس عامل گرانی بورس هست نه ارز و دلار
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۷ ۱۳ تير ۱۳۹۹
آقای مسوول اگه نمی تونی استعفا بده
United States of America
ناشناس
۱۴:۴۴ ۱۳ تير ۱۳۹۹
باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۶ ۱۳ تير ۱۳۹۹
با افزایش نرخ ارز و سکه و طلا مشخص شد که تمام تحلیلهای اقتصادی دولت راجع به کنترل بازار و نقدینگی و ثابت ماندن قیمت طلا و ارز از طریق بورس و دیگر مواردی که توسط مسئولین دولتی و بانک مرکزی در خلال دو سال گذشته گفته شده همگی حرف بوده است. اقتصاد را با تئوری و حرف و مصاحبه... نمی شود هدایت کرد. برنامه ریزی و استراتژی می خواهد.
United States of America
ناشناس
۱۴:۴۵ ۱۳ تير ۱۳۹۹
جدی??
Iran (Islamic Republic of)
شکیبا
۱۱:۳۵ ۱۳ تير ۱۳۹۹
سعی کنین وارد بازار بورس بشید با علمش و آموزش.واقعا بورس شغل دوم اما درآمد اول حساب میشه.من دارم تجربه اش میکنم.
France
علی
۱۴:۴۳ ۱۳ تير ۱۳۹۹
خیلی خوشحالی با سود کردن توی بورس همی. مردم. کشور را به بدبختی کشنودیت
United States of America
ناشناس
۱۴:۴۷ ۱۳ تير ۱۳۹۹
بورس علم می خواهد شکیبا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۰ ۱۳ تير ۱۳۹۹
دلار ۲۱۰۰۰تومان است وزندگی نزدیک صفر حالا مسؤلین قضاوت کنند.
United States of America
ناشناس
۱۴:۴۸ ۱۳ تير ۱۳۹۹
قضاوت کنند چه??
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۱۴:۵۳ ۱۳ تير ۱۳۹۹
بنده خدا مسئول که قضاوت نمیکنه مسئول اگر قضاوت میکرد که مسئول نمیشد..
Germany
ناشناس
۱۱:۲۸ ۱۳ تير ۱۳۹۹
ارزون نمیشه همتی هم کاری از دستش برنمیاد
Iran (Islamic Republic of)
مهدی جعفری
۱۱:۲۱ ۱۳ تير ۱۳۹۹
اونموقع که سکه و دلار سلطان داشتند نتونستند مهارش کنند حالا که دیگه بی سلطانن و هر چی دلشون میخواد بالا میرند
United States of America
ناشناس
۱۴:۵۱ ۱۳ تير ۱۳۹۹
سلطان همیشه دولت بوده مهدی جعفری
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۱۱:۱۹ ۱۳ تير ۱۳۹۹
سلام
خداوکیلی خسته شدیم که مرتب میگید حباب سکه .روز اول که سکه هزارتومن بود حباب داشته تا ازل هم حباب داره.آخه یکی نیست بگه حباب مهم نیست رکود اقتصادی و فرسایش مهمه افزایش قیمت مهمه.داریم میریم به سمت ...
Iran (Islamic Republic of)
هادی
۱۱:۱۶ ۱۳ تير ۱۳۹۹
به دلیل بالا رفتن قیمت دلار قیمت تمامی اجناس و کالاها افزایش پیدا می کند و از آنجا که قدرت خرید کاهش چشمگیری پیدا کرده در نتیجه رکود بر بازار حاکم شده است .
آقایون مسئولین باید و باید قیمت ارز کاهش پیدا کند و الا وضع بهبود نمیابد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۵ ۱۳ تير ۱۳۹۹
اگه قیمت دلار بیاد پایین پس جیبشون چطوری پر بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۶ ۱۳ تير ۱۳۹۹
پس انتظار بکشین بیاد پایین البته در خواب
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۴ ۱۳ تير ۱۳۹۹
تیر خلاص بر اقتصاد نیمه جان ایران. قراره تورم چند برابر بشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۵ ۱۳ تير ۱۳۹۹
قضیه مالیات بر عایدی سهام که مجلس گزاشته چیه
United States of America
ناشناس
۱۴:۵۳ ۱۳ تير ۱۳۹۹
دولت باید بجای فروش نفت از مردم مالیات بگیره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۳ ۱۳ تير ۱۳۹۹
همان داستان تکراری ، که صد درصد قیمتا رو بردید بالا ، بعدش یه درصد میارید پایین و میگید قیمتا رو کاهش دادیم . مجبورا در حال تحمل این واقعیت تلخ اجتناب ناپذیر هستیم .
United States of America
ناشناس
۱۴:۵۷ ۱۳ تير ۱۳۹۹
قیمتا رو بردن بالا ضرر پولداره و بنفع فقرا
Iran (Islamic Republic of)
Abc
۱۰:۳۳ ۱۳ تير ۱۳۹۹
یه مثل قدیمی هست که میگه دو زار بده آش به همون خیال باش. قیمت دلار رو 24 تمن اعلام کردن که طی چند ماه آینده بهش میرسه. حالا شما دارین درباره کاهش قیمت دلار حرف میزنین. بازم اطلاعات اشتباه. چرا باعث متضرر شدن مردم میشین.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۰ ۱۳ تير ۱۳۹۹
برای چی سکه اینقدر گرون شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۶ ۱۳ تير ۱۳۹۹
یعنی نمیدونی
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۱:۴۷ ۱۳ تير ۱۳۹۹
چی گرون نشده ما فقط سکه رو دیدیم ماشین خانه زمین کالا های اساسی لباس دیگه چی برادرم
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۲:۴۸ ۱۳ تير ۱۳۹۹
توهم که مثل خودم ساده ای
خوب چون دلارگرون شد
United States of America
ناشناس
۱۵:۰۱ ۱۳ تير ۱۳۹۹
سکه یعنی دلار
دلار یعنی سکه
سکه+ دلار= اقتصاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۰ ۱۳ تير ۱۳۹۹
با این گرانی چیکار کنیم
Iran (Islamic Republic of)
احمد
۱۱:۵۱ ۱۳ تير ۱۳۹۹
خودته بزن به بی خیالی
Iran (Islamic Republic of)
احمد
۰۹:۵۶ ۱۳ تير ۱۳۹۹
اشكال نداره بيايد حقوق مردم رو به دلارپرداخت كنيد
Germany
ناشناس
۰۹:۵۳ ۱۳ تير ۱۳۹۹
عجب
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۹ ۱۳ تير ۱۳۹۹
پولدارارها و پولدارتر شدن
Iran (Islamic Republic of)
حسن
۱۱:۵۰ ۱۳ تير ۱۳۹۹
مگر تا بحال غیر از این چیزی دیده شده بله همیشه کسی که داره زرنگی میکنه و بیشترش میکنه کسانی هم که ندارن فقط افساس میخورن و نگاه میکنن و مفلس تر میشن
Iran (Islamic Republic of)
Kaveh
۰۹:۴۵ ۱۳ تير ۱۳۹۹
مردم تو این گرونی دارن هر روز قدرت خریدشون کم میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۷ ۱۳ تير ۱۳۹۹
قدرت خرید کم نمیشه بگو صفر میشه چون همون کم قبلا بود
Germany
گرونی اثرنداره
۱۱:۲۹ ۱۳ تير ۱۳۹۹
مردم همه داخل بورسن همه میلیاردرشدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۲ ۱۳ تير ۱۳۹۹
تو هم گوشی داری برو کد بورس بگیر در کنار کار و کاسبی سهام هم خرید وفروش کن کسی جلوتو نگرفته برادر
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۱:۱۰ ۱۳ تير ۱۳۹۹
بورسی که دستوری افزایش پیداکنه و از طریق افزایش قیمت محصولاتش.باعث تورم و بیچارگی یک گروهی میشه که میان بورس و نمی فهمن چی به چیه.انسان فقط نباید به فکر خودش باشه .این پولی که شما سود میبری در بورس از جیب هموطنت هست نه از طریق درآمدزایی و اقتصاد .
Iran (Islamic Republic of)
سید
۰۹:۲۶ ۱۳ تير ۱۳۹۹
وقتی بورس با نشستن در خانه و هیچ تعهد کاری و بیمه و مالیاتی روزی ۳ تا ۴ در صد سود میده چرا دیگران و کاسبان و تولید کنندگان که شبانه روزی زحمت می کشن باید کمتر سود ببرن
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۲:۲۱ ۱۳ تير ۱۳۹۹
شما قبل حرف زدن یه کم اطلاعاتتو ببر بالا اتفاقا همین معامله گرای بورس زودتر از هر قشر دیگه ای مالیاتشونو میدن که از سود معاملاتشون کم میشه از طرفی شما مشکل داری خب شما هم برو کد بگیر بشین تو خونه ببینم میتونی روزی 3 تا4 درصد سود بگیری یا نه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۳ ۱۳ تير ۱۳۹۹
مالیات در هر بار خرید و فروش ازت کم میشه همون اول کاری و سازمان بورس و کارگزاری ها همشون یک درصدی هر چند اندک در هر بار خرید و فروش بر میدارند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۴ ۱۳ تير ۱۳۹۹
درآمد به ریال مخارج به دلار
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۲ ۱۳ تير ۱۳۹۹
چقدر گرانی؟
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۰۹:۰۹ ۱۳ تير ۱۳۹۹
میشه ارزون بشه
Iran (Islamic Republic of)
احمد
۱۱:۵۳ ۱۳ تير ۱۳۹۹
هیچ چیز ارزان نشده نمیشه و نخواهد شد برادر بفکر خودت باش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۱ ۱۳ تير ۱۳۹۹
ارزانی خودتان ......گرانی گرانیyjc.......
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۸ ۱۳ تير ۱۳۹۹
ارز بره بالا همه چیز گرون میشه بیاد پایین باز همه چیز گرونه پس مشخصه پایین اومدنش سوری و کاذبه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۴ ۱۳ تير ۱۳۹۹
نشون دهنده ی اینه که مسئولان باید دست دلالان رو از اقتصاد قطع کنند، به امید روزی که اقتصاد سرو سامان پیدا کنه
آخرین اخبار