تحویل چهارمین دستگاه اکسیژن ساز بیمارستانی

مدیر تجهیزات پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از تحویل چهارمین دستگاه اکسیژن ساز بیمارستانی با ظرفیت ۵۰۰ لیتر بر دقیقه به مرکز آموزشی درمانی فارابی خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛  شیرزادیان مدیر تجهیزات پزشکی دانشگاه  علوم پزشکی کرمانشاه گفت: بعد از تحویل بزرگترین دستگاه اکسیژن ساز استان به مرکز آموزشی درمانی فارابی، با پیگیری‌های بعمل آمده توسط تیم مدیریتی دانشگاه، یک دستگاه اکسیژن ساز مرکزی ثابت دیگر با ظرفیت ۵۰۰ لیتر بر دقیقه امروز جمعه سیزدهم تیرماه تحویل مرکز آموزشی درمانی فارابی گردید.

او گفت:این چهارمین دستگاه اکسیژن ساز خریداری شده توسط دانشگاه و سومین دستگاه مربوط به بیمارستان فارابی می‌باشد که در صورت آماده سازی مکان طی هفته آتی به بهره برداری خواهد رسید.

شیرزادیان بیان کرد: با توجه به اینکه بر اساس گایدلاین‌های درمانی، یکی از موثرترین و رایج‌ترین شیوه‌های درمان covid-۱۹ استفاده از اکسیژن مدیکال است، افزودن این دستگاه به سه دستگاه موجود در بیمارستان فارابی، تولید اکسیژن مدیکال با خلوص استاندارد را تا ۱۵۰۰ لیتر در دقیقه افزایش خواهد داد که این مهم اطمینان خاطر محکمی را برای مدیران و کادر درمان خدوم مرکز و همچنین بیماران بستری در این بیمارستان فراهم خواهد نمود.

او ادامه داد: تولید اکسیژن به روش PSA و در محل، یکی از به صرفه‌ترین و مطمن‌ترین روش‌های دستیابی به اکسیژن مدیکال است که به شکل گسترده ایی در نقاط مختلف دنیا مورد استفاده قرار می‌گیرد. استفاده از اکسیژن تولید شده به روش concentration، مخازن اکسیژن مایع و کپسول اکسیژن گاز نیز بعنوان شیوه‌های دیگر در مراکز و موسسات درمانی مرسوم بوده که البته هر کدام دارای منافع و مضرات مخصوص به خود می‌باشند.

شیرزادیان گفت:برای خرید این دستگاه مبلغ نزدیک به یک میلیارد و صد میلیون تومان هزینه گردیده است.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار