نبود زیرساخت کافی مشکل ورزش شهرستان هرسین

مدیر ورزش و جوانان هرسین گفت : نبود زیرساخت کافی بزرگترین مشکل ورزش در شهرستان هرسین است به نحوی که سالن ورزشی که با اعتبار سفر مقام معظم رهبری به کرمانشاه ساخته شده است از نعمت گاز نیز بی‌بهره است .

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ مجتبی محمدی مدیر ورزش و جوانان هرسین گفت : نبود زیرساخت کافی بزرگترین مشکل ورزش در شهرستان هرسین است به نحوی که سالن ورزشی که با اعتبار سفر مقام معظم رهبری به کرمانشاه ساخته شده است به علت عدم تهیه سند و اخذ مجوزات لازم پیش از احداث از دسترس خارج شده است و به علت عدم صدور سند از نعمت گاز نیز بی‌بهره است.

او با اشاره به مشکلات مربوط به زیرساخت امکان ورزشی در شهرستان هرسین، گفت : حکم تخریب سالن ورزشی که با اعتبارات خاص سفر مقام معظم رهبری به استان کرمانشاه احداث شده در اختیار شهرداری و فرمانداری شهرستان هرسین قرار دارد و شرایط این سالن در حالی به این شکل رقم خورده است که در سایر زیر ساخت‌های ورزشی نیز شرایط مناسبی نداریم و زمین چمن این شهرستان حدود ۱۶ سال پیش کشت شده و در شرایط فعلی پس از ۱۶ سال کاملا کیفیت خود را از دست داده است.

او با اشاره به استعداد‌های بسیار زیاد ورزش و سطح درآمد پایین مردم در این شهرستان، افزود: عموم مردم این شهرستان علی‌رغم قرار گرفتن در بین اقشار ضعیف و کم برخوردار جامعه از علاقمندان به ورزش بوده و در رشته‌های مختلفی همچون کشتی، والیبال و یا هندبال فعالیت خوبی دارند، اما با توجه به سطح مالی پایین و نبود امکانات در این شهرستان فرصت حضور در مقاطع بالاتر ورزش را پیدا نمی‌کنند و همین مساله توجه به زیر ساخت‌های ورزشی در شهرستان هرسین را دو چندان می‌کند.

محمدی افزود: علاوه بر کشتی، هندبال و والیبال، جوانان این شهرستان رشته‌های مربوط به شاخه دو و میدانی نیز از استعداد بسیار خوبی برخوردار هستند و در صورت تامین زیرساخت‌های مربوط به این رشته همچون پیست تارتان و زمین پرتاب قطعا شاهد درخشش ورزشکاران این شهرستان خواهیم بود.

فرماندار هرسین با تایید مشکلات موجود در راه این سالن، ادامه داد: در سال ۹۴ یک سالن براساس مصوبات سفر مقام معظم رهبری به استان کرمانشاه یک سالن ورزشی سقف بلند در زمینی که توسط فرمانداری وقت معرفی شده بود احداث شد، اما پس از تکمیل فرآیند پروژه با به وجود آمدن معارض پرونده این مجموعه به کمسیون ماده ۱۰۰ رفت.

شاه‌آبادی ادامه داد: در کمسیون ماده ۱۰۰ که با حضور کارشناسان امر از ادارات مختلف تشکیل می‌شود بنا به شکایت فرد معارض حکم بر قلع بنا داده شد، اما از طرف فرمانداری از این اجرا و ابلاغ حکم جلوگیری شد و از اداره منابع طبیعی خواستیم مستندات مربوط به این بنا را بررسی کند، چرا که صدور حکم قلع بنا برای یک سالن سقف بلند که با بودجه دولتی برای استفاده عموم مردم احداث شده است امر زیبای و خوشایندی نیست و احتمال می‌دادیم مسؤولان وقت براساس مستندات کافی این زمین را برای احدث سالن معرفی کرده باشند.

او با بیان این مطلب که نتایج بررسی‌های اداره‌کل منابع طبیعی به نفع ورزش و جوانان منتهی شد، گفت: پس از بررسی‌های صورت گرفته از طرف اداره منابع طبیعی وراه و شهرسازی به مستنداتی دال بر حقانیت دولت در این پرونده دست پیدا کردیم و از اداره ورزش و جوانان استان خواستیم نسبت به پیگیری لازم جهت حل مشکل و صدور سند اقدام کنند.

شاه‌آبادی با اشاره به سفر استاندار کرمانشاه به این شهرستان در ۱۱ تیرماه، گفت: در طول یک سال گذشته دو مرتبه جهت پیگیری این موضوع با اداره کل ورزش و جوانان استان مکاتبه شده است، اما هیچ پاسخی دریافت نکردیم، اما در سفر استاندار به این شهرستان اداره کل ورزش و جوانان استان موکلف شدند نسبت به پیگیری این موضوع اقدام کنند.

فرماندار هرسین با اشاره به سایر مشکلات این سالن گفت: این سالن در ابتدا بدون در نظر گرفتن مسائل مدیریت بحران، در یک مسیل سیلاب احداث شده است، اما مجموعه فرمانداری و دستگاه‌های مرتبط پیش از بارندگی‌های سال ۹۷ و ۹۸ اقدام به انحراف مسیل و لوله‌گذاری لازم کردیم و خوشبختانه هم اکنون این مشکل برطرف شده و سالن آماده استفاده علاقمندان است و در صورت کسب مجوز‌های لازم توسط اداره‌کل ورزش و جوانان می‌تواند از امتیاز گاز نیز بهره‌مند شود .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار