افزایش بیماران کرونایی در اصفهان زنگ خطر برای همه است

رییس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: اکنون تعداد بستری بیماران کرونایی در این استان به میزان روز‌های آخر اسفند ۹۸ نزدیک می‌شود که زنگ خطری برای مردم و مسوولان است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،طاهره چنگیز رییس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان اظهارداشت: متاسفانه طی روز‌های اخیر شاهد افزایش بستری‌ها در مجموع ۶۸۷ نفر در استان هستیم یعنی بیش از ۱۱۰ نفر در ۲۴ ساعت گذشته بستری شدند.

او تصریح کرد: به نظر می‌رسد بازگشت دوباره محدودیت‌ها می‌تواند عامل جلوگیری از شیوع بیشتر بیماری در استان شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان ادامه داد: همچنین زنگ خطر دیگری که وجود دارد در خصوص سن مبتلایان به این بیماری است که آمار حاکی از کاهش سن مبتلایان بستری است.

چنگیز ادامه داد: در این مرحله بیمارستان‌های امین، خورشید و غرضی به عنوان مرکز ارجاع بیماران کرونایی در شهر اصفهان است و علاوه بر این سایر بیمارستان‌ها نیز دارای بخش ایزوله به منظور پذیرش بیمارانی است که به واسطه بیماری دیگری غیر از کرونا مراجعه داشته و ابتلای به کرونا در آن‌ها تشخیص داده شده است.

او با بیان اینکه تجمع‌ها عامل گسترش بیماری کروناست، تاکید کرد: مردم از حضور در اجتماع غیر ضروری در همه بخش‌ها خودداری کنند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان ادامه داد: متاسفانه برخی گزارش‌ها حاکی است با شروع فعالیت تالار‌ها در استان، این مراکز نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی اهتمام لازم ندارند.

او اضافه کرد: برغم اینکه مراسمی مثل جشن عروسی، ترحیم و مهمانی و موارد شبیه آن در فرهنگ ما پسندیده است، ولی با توجه به شیوع بیماری کرونا توصیه می‌شود، شهروندان و هم استانی‌ها از حضور در این برنامه‌ها اجتناب کنند.

منبع:ایرنا

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار