ثبت ۲۵ وقف جدید در استان سمنان

سرپرست معاونت فرهنگی اوقاف استان سمنان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۲۵ وقف جدید در این استان به ثبت رسیده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، حجت‌الاسلام روح‌الله عرفانی سرپرست معاونت فرهنگی اوقاف استان سمنان با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون ۲۵ وقف در استان سمنان به ثبت رسیده است گفت: ارزش این موقوفات ۶۰ میلیارد ریال برآورد می‌شود.

او با بیان اینکه ۱۰ وقف در شهر بسطام با نیت‌هایی از جمله هزینه جاری مسجد، هزینه‌های امامزاده محمد (ع) سراوین قطری، اطعام و عزاداری و خیرات و میرات اتفاق افتاده است افزود: این وقفیات مواردی نظیر زمین مسکونی، باغ و آب را شامل می‌شود.

سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی اوقاف استان سمنان با بیان اینکه هشت وقف در دامغان ثبت‌شده است ابراز داشت: این موقوفات واحد تجاری، آپارتمان مسکونی، منزل مسکونی، باغ و باغچه را در بردارد که برای مصارف عزاداری، حوزه علمیه، مسجد و حسینیه هزینه می‌شود.

حجت‌الاسلام عرفانی بابیان اینکه سمنان، گرمسار و میامی نیز هرکدام دو وقف انجام‌شده است تصریح کرد: حوزه علمیه، مسجد، مراسم عزاداری ایجاد صندوق کارگشایی، درمان نیازمندان و هزینه تحصیل ازجمله محل وقف این موقوفات اعلام‌شده است.

او بابیان اینکه وقف منطبق با نیاز به‌روز جامعه از اولویت‌های امروز است افزود: یک آپارتمان نیز در شاهرود وقف شد که برای برگزاری مراسم عزاداری، امور قرآنی، تهیه دارو و اشتغال‌زایی و خیرات هزینه خواهد شد.

انتهای پیام / م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار