۷۵ درصد مبتلایان به کرونا در استان مرکزی شهرنشین هستند

بر اساس تحقیقات بدست آمده محل سکونت ۷۵ درصد مبتلایان به کرونا در استان مرکزی شهر است.

 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، رحمت اله مرادزاده مدیرگروه اپیدمیولوژی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: بر اساس تحقیقات بدست آمده از الگوی ترسیمی در استان متوجه شدیم، ▫️محل سکونت ۲۵ درصد مبتلایان در روستا و ۷۵ درصد هم در شهر است.

مرادزاده افزود: بر این اساس ۵۰ درصد مبتلایان را مردان تشکیل می‌دهند و شهرستان محلات بیشترین میزان تلفات و شهرستان آشتیان کمترین میزان تلفات را داشته است.

او اضافه کرد: همچنین شهرستان‌های اراک و دلیجان آلوده‌ترین نقاط استان مرکزی به ویروس کرونا معرفی شدند و ابتلای بیش از یک نفر در بین اعضای خانواده و اطرافیان نزدیک حدود ۲۸۷ نفر گزارش شد.

مدیرگروه اپیدمیولوژی دانشگاه علوم پزشکی اراک بیان کرد: شهرستان‌های محلات با ۱۱ درصد میزان کشندگی ویروس بیشترین تلفات و شهرستان‌های دلیجان با ۱۰ درصد، خنداب ۹.۵ درصد، کمیجان ۹.۲ درصد، شازند و تفرش ۷.۵ درصد، اراک ۵.۳ درصد، فراهان ۵.۲ درصد و شهرستان آشتیان با ۴.۵ درصد به ترتیب میزان کشندگی کمترین تلفات را داشتند.

کرونا ویروس اواخر بهمن ماه وارد کشور و ۳۱ بهمن ماه اولین موارد در استان قم مشاهده شد و روز اول اسفند ماه اولین ابتلا به این بیماری در استان مرکزی اعلام شد و بعد از استان قم، استان مرکزی دومین استانی بود که ابتلا به کویید ۱۹ را علام کرد.

با وجود اینکه استان مرکزی جزو اولین استان‌هایی است که ابتلا به کرونا ویروس داشت، اما خوشبختانه با همدلی مردم و مسئولان این ویروس مدیریت شد و اکنون استان مرکزی در وضعیت زرد است.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.