تبدیل هر خانه به پایگاه سلامت برای مقابله با ویروس هزار چهره کرونا

معاون توسعه دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال و بختیاری از مردم خواست: با تبدیل هر خانه به پایگاه سلامت با ویروس ناشناخته کرونا مقابله کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، علی ضامن صالحی فرد معاون توسعه مدیریت منابع و برنامه ریزی دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی چهارمحال و بختیاری، از کرونا ویروس به عنوان ویروس ناشناخته‌ای یاد کرد که با توجه به روند شیوع آن، پس از مرگ و میر زیاد ناشی از شیوع آنفلوانزا در سال ۱۹۱۸ در جهان در حال تبدیل شدن به دومین پاندمی کشنده جهان است.

او با بیان اینکه پیشگیری همواره مقدم بر درمان است افزود: ظرفیت مراکز درمانی و نیروی انسانی محدود است و در صورت عدم همکاری مردم برای کنترل شیوع بیماری با فاجعه انسانی و مرگ و میر زیاد مواجه خواهیم شد.


بیشتر بخوانید


صالحی فرد اضافه کرد: متأسفانه وضعیت شیوع بیماری کووید ۱۹ در چهارمحال و بختیاری و استان‌های همجوار قرمز و در حالت هشدار قرار گرفته و تنها راه مقابله با این بیماری خود مراقبتی است.

او استفاده از ماسک، رعایت فاصله اجتماعی و پرهیز از حضور در تجمعات و برگزاری محافل کوچک و بزرگ را بهترین راه خود مراقبتی بیان کرد و ادامه داد: دشمن شهروندان در دوران کرونا افراد بدون ماسک هستند.

صالحی فرد با ابراز نگرانی از افزایش شمار موارد مثبت قطعی مبتلا به کرونا از بین بیماران سرپایی، موارد بستری در مراکز درمانی و تعداد فوتی‌های ناشی از کرونا گفت: تخت‌های ICU محدود و روند ارائه خدمات بهداشتی و درمانی فرسایشی شده است.

او از مردم خواست: با تبدیل هر خانه به پایگاه سلامت با ویروس ناشناخته کرونا مقابله و از خطرات بیماری کووید ۱۹ برای همه گروه‌های سنی غافل نمانند.

صالحی فرد اضافه کرد: این بیماری اگر چه در کودکان و برخی از افراد با علایم خفیف‌تر بروز می‌کند، اما این افراد به عنوان ناقل بیماری می‌توانند مسن سالان و بیماران زمینه‌ای را با مشکلات جدی مواجه نمایند.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.