۲ هزار نفر درآموزش‌های مکمل سوادآموزی بوشهر شرکت می‌کنند

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: امسال ۲هزار نفر در برنامه‌های آموزش مکمل سوادآموزی این استان شرکت می‌کنند.

عباس امید معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، عباس امید معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر در نشست تدوین برنامه‌های فوق برنامه سوادآموزی بیان کرد:امسال بیش از ۲ هزار نفر در برنامه‌های آموزش مکمل سوادآموزی استان فعالیت خواهند داشت.

او افزود: از سوی سازمان مرکزی نهضت سوادآموزی کشور پیش‌بینی شده تا همه نوسودان شرکت‌کننده در دوره‌های سوادآموزی  بتوانند به فراخور نیاز و دوره تحصیل خود در یک و یا چند برنامه مکمل سوادآموزی در استان حضور چشمگیری داشته باشند.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر با یادآوری این که در ۵ ساله اخیر بیش از ۱۸ هزار نفر در برنامه‌های مختلف فوق برنامه سوادآموزی در استان مشارکت داشته‌اند گفت: در جهت تعمیق برنامه‌های سوادآموزی، برنامه‌های مکمل آموزشی شامل حلقه‌های کتابخوانی، طرح‌های خواندن با خانواده، آموزش مقدماتی رایانه، آموزش عملی نماز، مسابقات متنوع فرهنگی- آموزشی و مهارت آموزی اجرا شد.

امید هدف امام خمینی (ره) در خصوص ضرورت تشکیل نهضت سوادآموزی، را فراتر از یادگیری صرف دانست و عنوان کرد: در پیام امام (ره) علاوه بر تاکید بر آموزش همگانی خواندن و نوشتن، اهداف بلندتری در زمینه کسب مهارت‌های گوناگون شغلی، زندگی و... وجود داشته است.

او افزود:از همین روست که ارتقا سطح آگاهی و دانش نوسوادان در دو قسمت آموزش خواندن و نوشتن و کسب مهارت‌های گوناگون شغلی و زندگی، نیل به استقلال فرهنگی و علمی کشور را میسر ساخته است.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر افزایش سطح آگاهی و دانش نوسوادان در کسب مهارت‌های گوناگون شغلی و زندگی را سبب ایجاد اشتغال و کارآفرینی ذکر کرد و عنوان کرد: تاکنون به موازات فعالیت‌های خوبی که برای باسوادی افراد جویای سواد در استان انجام گرفته؛ ۸۶۰ نفر از این افراد هم مشغول به کار شده‌اند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.