وضعیت شیوع کرونا در البرز زرد است/سونامی کرونا پیش روی البرز

وضعیت شیوع کرونا در البرز زرد و در مرز قرمز است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، حسین کریم، رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز با اشاره به این که وضعیت شیوع کرونا در البرز زرد و در مرز قرمز است، گفت: اگر دستورالعمل های بهداشتی در استان رعایت نشود با سونامی مرگ و میر کرونایی مواجه خواهیم شد تاکنون ۹۱ نفر البرزی در آی سی یو بستری هستند که از این تعداد ۵۳ نفر حال وخیمی دارند.

او با بیان این که حمله دوم کرونا گسترده تر و فراگیر تر است و نسبت به حمله اول قدرت بیشتری دارد، افزود: طی ۲۴ساعت گذشته ۵۱۱ نفر مراجعه سر پایی داشته ایم.

حسین کریم گفت: تاکنون ۴۴۳ نفر بر اثر ابتلا به کرونا در البرز فوت کرده‌اند.

او با بیان این که شیب شیوع کرونا در البرز تند است، افزود: استفاده از ماسک، شستن دست‌ها به دفعات با آب و صابون و رعایت فاصله گذاری اجتماعی همچنان مورد تأکید است.

او افزود: اگر طی دوهفته تعداد بستری‌های مبتلا به کرونا در روز به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر سه نفر باشد وضعیت قرمز است و اگر بین ۱ تا سه نفر باشد وضعیت زرد است.

کریم با اشاره به عدم رعایت فاصله گذاری اجتماعی در تاکسی ها گفت: بازرسی ادارات در نظارت بر رعایت دستور العمل های بهداشتی ضعیف است.

او افزود: بسته شدن باشگاه های ورزشی جزء مواردی است که از رئیس جمهور خواسته ایم در البرز انجام شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت: شاهد حمله مجدد ویروس کرونا به کشور هستیم این حمله در استان هایی اتفاق افتاده که تا هفته گذشته آبی یا سفید بوده اما الان قرمز شده اند.

او افزود: این حمله غافلگیر کننده بود و منتظر از بین رفتن این ویروس بودیم و همه کشور غافلگیر شدند.

انتهای پیام/د‌.خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.