تلاش امارات برای ساخت پایگاهی نظامی در «سقطری» یمن

منابع محلی اعلام کردند که امارات به دنبال ساخت پایگاهی نظامی در جزیره سقطری یمن است.

به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری المشهد الیمنی، منابع محلی در «سقطری» واقع در شرق یمن اعلام کردند که امارات ساخت یک پایگاه نظامی راهبردی در غرب این مجمع‌الجزایر را آغاز کرده است.

بر اساس گزارش این پایگاه، رأفت الثقلی، رئیس شورای انتقالی جنوب که مورد حمایت امارات است در سقطری و تعداد دیگری از فرماندهان نظامی این گروه به این پایگاه در منطقه «رأس قطینان» رفته‌اند تا آن را از شیوخ منطقه تحویل بگیرند.

به گفته منابع محلی، مکان مذکور از مهم‌ترین پایگاه‌های کوهستانی شناسایی است که مشرف به دریاست و برای اولین بار به عنوان یک پایگاه نظامی استفاده خواهد شد.

این منابع افزودند:خلفان المزروعی، مسئول موسسه‌ای در سقطری و مقام نزدیک به امارات قبل از تسلط نیرو‌های شورای انتقالی بر استان سقطری سعی کرده با پیشنهاد‌های وسوسه‌انگیز به شیوخ محلی این پایگاه را تحویل بگیرد، اما موفق نشده است.

نیرو‌های شورای انتقالی جنوب در نوزدهم ژوئن با یک کودتا علیه نیرو‌های وابسته به دولت مستعفی کنترل مجمع الجزایر راهبردی سقطری را -که یکی از میراث جهانی است- در دست گرفتند.

شورای انتقالی جنوب یمن در سال ۲۰۱۷ پس از برکناری «عیدروس الزبیدی» استاندار پیشین عدن، با حمایت ابوظبی تشکیل و هدف آن استقلال مجدد بخش جنوبی یمن اعلام شد.

انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۸ ۱۴ تير ۱۳۹۹
چه جالب یمنی ها عربستان هدف قرار میدهند اما نمی تونن از ایجاد پایگاه در کشور خود دفاع کنند
آخرین اخبار