تامین اعتبار برای احیای مجتمع پرورش میگوی چوئبده

معاون توسعه شیلات کشور گفت: مجتمع پرورش میگوی در سطح ملی تامین اعتبار می شود.

تامین اعتبار  برای احیای مجتمع پرورش میگوی چوئبدهبه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ،ابوالحی معاون توسعه شیلات کشور در نشست بررسی مشکلات آبزی پروری در آبادان گفت: برای تغییر عنوان مزارع  پرورش میگوی چوئبده به سایت آبزی پروری هیچ گونه مانعی وجود ندارد و آمادگی ثبت آن برای رفع محدودیت ها در حوزه آبزی پروی هستیم.

او تامین اعتبار را مهمترین اقدام مسئولان کشوری برای احیای این سایت دانست و افزود: مزارع پرورش میگوی چوئبده در سطح ملی تامین اعتبار خواهد شد.

ابوعلی مدیرکل شیلات خوزستان هم گفت: برای بازسازی و احیای مزارع پرورش آبزیان چوئبده باید زیرساخت هایی نظیر آب، برق، گاز، جاده و امنیت تقویت شود.

او با تاکید بر لزوم همکاری ادارات برای رفع مشکلات زیرساختی افزود: تامین اعتبار گام دیگری است که مسئولان کشوری باید در این راستا ما را همراهی کنند.

مولوی از نمایندگان مردم آبادان, اروندکنار و چوئبده گفت: با توجه به ظرفیت بالای مزارع پرورش آبزی چوئبده در زمینه اقتصاد و اشتغال،  نباید با جزئی ترین مسائل زیرساختی روبرو باشد.

او همکاری بین بخشی و هم افزایی را خواستار شد و افزود: اگر این همکاری ها از گذشته وجود داشت در حال حاضر با این مشکلات روبرو نبودیم.

محفوظی دیگر نماینده مردم آبادان اروندکنار و چوئبده با انتقاد از تعطیلی حدود ۱۰۰ واحد پرورش آبزی در مزارع چوئبده عنوان کرد: در این برهه اقتصادی حساس و با توجه به تحریم های موجود پرورش و صادرات محصولات آبزی جهشی در تولید ، اشتغال و ارز آوری خواهد بود.

او افزود: تا پایان سال جاری مزارع آبزی پروری چوئبده باید با ظرفیت ۱۰۰ درصدی فعال شود در غیر این صورت در صحن علنی مجلس ضعف مدیریتی را به عنوان خیانت به سرمایه های ملی عنوان می کنیم.

مختار از نمایندگان مردم آبادان اروندکنار و چوئبده نیز از مسئولان استانی و کشوری حاضر در این نشست خواست برنامه عملیاتی برون رفت از وضعیت کنونی به همراه جدول زمانبندی را ارائه دهند.

او در ادامه خطاب به شیلات و پرورش دهندگان گفت: باید تعهد اخلاقی داده شود مبنی بر اینکه مطالبه گری حقوقی پرورش دهندگان در حوزه قضایی نباید دخالتی با رفع مشکلاتشان داشته باشد.

در پایان این نشست معاون سیاسی فرماندار آبادان تشکیل کارگروه رفع مشکلات زیرساختی متشکل از نمایندگان ادارات محلی و استانی را مهم ترین مصوبه این نشست دانست.

انتهای پیام/ د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.